Polskie gry mają szczęście do imprezy SXSW Gaming. W przeszłości były nominowane do nagród, zdobywały je – zwłaszcza Wiedźmin 3: Dziki Gon, ale też i Superhot, a szansa pojawia się i w tym roku. I to dla czterech produkcji.
Dwie z nich dostały się do finału SXSW Gaming Pitch Competition i już to jest sukcesem. Ponad pół roku zbierania zgłoszeń, setki chętnych, a jury wybiera 12 gier. W tym dwie z Polski.
Pierwszą jest Rustler, „średniowieczne GTA” studia Jutsu Games, które już przedstawialiśmy na naszych łamach. Dla mnie to zaskoczenie, pozytywne. Ich symulator operatora telefonu alarmowego 911 Operator okazał się sukcesem, grę mocno ogrywałem i bardzo polubiłem. Rustlera pierwszy raz widziałem na ubiegłorocznej konferencji Digital Dragons i mówiąc delikatnie, nie było dobrze. Wyglądał jak odległy kuzyn pierwszego GTA. Minęło kilka ładnych miesięcy, zmianie uległo wszystko i teraz wygląda całkiem przyzwoicie. Co zauważyła też kapituła konkursu.
Drugą jest Liberated, niezapowiedziana jeszcze produkcja studia Atomic Wolf, która powstaje we współpracy z L.INC. Pierwszą ekipę możecie znać z fantastycznej gry Mad Age & This Guy, którą mocno polecam. Wyszła na PC i Switcha, a trafi jeszcze na inne sprzęty. Wracając do Liberated, gra dzieje się na stronach komiksu. W 2018 roku widziałem wczesny prototyp i już wtedy zrobił na mnie wrażenie. Od tego momentu mocno się zmienił, a szczegóły poznamy już w lutym.
Rustler i Liberated mają 10 konkurentów z całego świata. Z tej grupy w pierwszym etapie zostaną wybrane 4 produkcje, które będą prezentowane podczas Gaming Pitch Competition Finals dla setek uczestników SXSW Gaming.
Finaliści SXSW Gaming Pitch Competition:
- Roundguard (studio Wonderbelly Games – USA)
- Wintermoor Tactics Club (EVC – USA)
- Rustler (Jutsu Games – Polska)
- Deathroned (Nuclear Toaster Studios – Hiszpania)
- One Hand Clapping (Bad Dream Games – USA)
- Depths of Sanity (Bomb Shelter Games – USA)
- Rooftops (Cinevva – USA)
- Small Squadron (Implausible Games – USA)
- Out of Space (Behold Studios – Brazylia)
- Liberated (Atomic Wolf/L.INC – Polska)
- Space Idols (??? – ???)
- WaveCrash!! (Flyover Games – USA)
Na wstępie pisałem o czterech grach. Trzecią z nich jest 60 Parsecs! studia Robot Gentleman, która powalczy o nagrodę SXSW Gaming Gamer’s Voice Awards w kategorii „Video Game”. Do pokonania ma 16 konkurentów, ale to gracze podczas wydarzenia zadecydują, która produkcja wygra. Jest to kontynuacja znanej gry 60 seconds!, która osiągnęła gigantyczny sukces, więc jest szansa na powtórkę.
Także w SXSW Gaming Gamer’s Voice Awards, ale w kategorii „Mobile Game” startuje mobilka Tap! Tap! Kingdom od gdańskiego studia Vixa Games. Niestety nie znam tej produkcji, podobnie jak pięciu jej konkurentów do nagrody. Miejmy nadzieję, że gracze się nią zainteresują.
Czekamy jeszcze na ogłoszenie nominacji do SXSW Gaming Awards. Jest 25 kategorii, więc szanse są dość spore. SXSW Gaming 2019 odbywa się w Austin Convention Center w amerykańskim Austin w Teksasie 15 do 17 marca. Wtedy też dowiemy się, czy polskie gry zdobyły jakieś nagrody.