Layers of Fear 2 – poradnik do osiągnięć i trofeów na PC, PlayStation 4, Xbox One
Producent: Bloober Team
Wydawca: Gun Media
Data premiery: 2019-05-28 (PC, PS4, XO)
Wskazówki:
Trudność trofeów/osiągnięć: 3/10
Liczba trofeów/osiągnięć offline: PS4 – 33 szt. (17 brąz, 10 srebro, 5 złoto, 1 platyna) / XO – 32 szt. (1000 GS)
Liczba trofeów/osiągnięć online: 0 szt.
Czas potrzebny do calaka: 15 godzin
Grę trzeba ukończyć co najmniej: 3 razy
Trofea /osiągnięcia możliwe do pominięcia: tak
Możliwość powrotu do wybranego poziomu: nie
Poziom trudności wpływa na trofea/osiągnięcia: nie
Layers of Fear 2 to walking simulator, a więc calakowanie nie będzie wymagać wielkich umiejętności. Przyda się za to odrobina wolnego czasu, ponieważ grę trzeba będzie przejść więcej niż raz. W pierwszej kolejności polecam bawić się tym, co przygotowało studio Bloober Team. Warto jedynie zwracać uwagę na osiągnięcia związane z wyborami – najlepiej wybrać jedną ścieżkę i nią podążać do samego końca, aby odblokować jednego achievementa związanego z konkretnym zakończeniem. Przy drugim podejściu (zaczynając od nowa lub korzystając z trybu Nowa Gra + warto obrać drugą ścieżkę, zebrać znajdźki* i wykonać osiągnięcia związane z konkretnymi fragmentami kampanii. Trzecie przejście to już speedrun pod ostatnie zakończenie.
* Jedna mała sugestia. W pierwszym podejściu polecam skupić się na klimacie i fabule, a nie znajdźkach. Warto jednak wtedy pamiętać o osiągnięciu Król Rybak / Fisher King. Wymaga ono wykonanie tylko drobnego zadania w kajucie w momencie rozpoczęcia każdego rozdziału. Nic szczególnie wymagającego, a przy drugim podejściu będzie mniej rzeczy do zrobienia (4 rodzaje znajdziek to i tak sporo).
UWAGA! Aby nie marnować czasu po skończeniu gry odpalaj ją ponownie zawsze w trybie Nowa Gra +. Tylko wtedy będziesz mógł zdobyć wszystkie osiągnięcia.
Znajdźki w Layers of Fear 2
W grze dostępne są cztery rodzaje znajdziek i za każde są osiągnięcia. W opisie odpowiednich achievementów umieściłem filmiki prezentujące ich lokalizację. Jeśli jednak ktoś preferuje jedno wideo, które prezentuje wszystko, znajdziesz je poniżej. Na pewno się przyda przy zbieraniu wszystkich znajdziek przy jednym podejściu.
Sposób na szybkie zdobycie osiągnięć związanych z wyborami
Jeśli jednak chcesz grę przejść tylko raz i zdobyć maksymalną liczbę osiągnięć, jest sposób na achievementy związane z wyborami. Kiedy dojdziesz do danego momentu wybierz jedną z dwóch opcji. Po odblokowaniu achievementa wyjdź z gry. W menu głównym wybierz opcję Kontynuuj, dzięki czemu przeniesiesz się do miejsca tuż przed dokonaniem wyboru. Będziesz mógł więc wybrać drugą opcję i zgarnąć dodatkowe osiągnięcie. Sposób ten nie pozwala jednak za jednym podejściem zdobyć kilku achievementów związanych z konkretnymi zakończeniami.
Zobacz inne nasze poradniki do osiągnięć i trofeów.
Final Cut (trofeum platynowe)
Earn all trophies
Platynowe trofeum do zdobycia za zebranie wszystkich pozostałych pucharków. Dostępne tylko na PlayStation 4.
Światła, kamera, akcja! / Lights, Camera, Action! (trofeum brązowe, 15 GS)
Begin shooting your movie
Osiągnięcie fabularne, wpadnie na początku gry.
Debiut / Debut (trofeum brązowe, 15 GS)
Find your first movie poster
Zbierz pierwszy plakat filmowy. Patrz osiągnięcie Dorobek twórczy / Body of Work (poniżej).
Dorobek twórczy / Body of Work (trofeum srebrne, 30 GS)
Bring all the movie posters to your cabin
Zbierz wszystkie 15 plakatów filmowych (po 3 na każdy akt). Nie ma co się rozpisywać, po prostu skorzystaj z wideo poniżej.
Osiągnięcie dostaniesz po ponownym rozpoczęciu rozgrywki w trybie Nowa Gra +.
Skrawek życia / A Slice of Life (trofeum brązowe, 15 GS)
Find your first photo slide
Znajdź pierwszy slajd ze zdjęciem. Patrz osiągnięcie Mozaika męczarni / A Mosaic of Misery (poniżej).
Mozaika męczarni / A Mosaic of Misery (trofeum srebrne, 30 GS)
View all the photo slides in your cabin
Obejrzyj wszystkie zdjęcia ze slajdów. Do zebrania jest łącznie 10 sztuk, po kilka na każdy akt. Ich lokalizację znajdziesz na poniższym wideo. Po zgromadzeniu całości odpal tryb Nowa Gra +. W głównym pomieszczeniu swojej kajuty znajdziesz rzutnik, na którym możesz obejrzeć wszystkie zdjęcia. Dopiero jak to zrobisz dostaniesz osiągnięcie.
Zwiastun / Sound Bite (trofeum brązowe, 15 GS)
Use the phonograph
W momencie rozpoczęcia pierwszego aktu (niemalże sam początek gry) znajdziesz się w swojej kajucie. Odwróć się od razu w lewo w stronę stolika obok łóżka. Otwórz pudełko i wyciągnij jego zawartość. Teraz uruchom fonograf. Nic więcej. Osiągnięcie odblokowane.
Jeśli przegapisz pierwszą okazję nie musisz się przejmować. Do swojej kajuty trafiasz na początku każdego kolejnego rozdziało, co stworzy kolejne szanse do wykonania osiągnięcia.
Audycja / Full Scoop (trofeum srebrne, 30 GS)
Listen to all the phonograph interviews
Musisz odsłuchać wszystkie fonografy. Razem jest ich sześć (po jednym na każdy akt), z czego jeden leży na stoliku, na którym znajduje się urządzenia do odsłuchiwania ich (patrz osiągnięcie Zwiastun / Sound Bite). Lokalizacje wszystkich znajdziesz na poniższym wideo. Po zebraniu ostatniego musisz skończyć grę i uruchomić Nową Grę +. Wtedy, na samym początku rozgrywki, musisz odsłuchać wszystkie fonografy na urządzeniu stojącym na stoliku obok łóżka (wszystko odbywa się w twojej kajucie).
Graj, jak ci każą / Hit Your Mark (trofeum brązowe, 15 GS)
Follow direction during the first key scene
Osiągnięcie związane z jednym z wyborów fabularnych. Patrz osiągnięcie Improwizuj / Go Off Script (poniżej).
Improwizuj / Go Off Script (trofeum brązowe, 15 GS)
Ignore direction during the first key scene
W I akcie trafi się pierwsza okazja do dokonania wyboru fabularnego (wpływa na zakończenie i osiągnięcie, które się odblokuje). Twoim zadaniem będzie strzelenie do jednej z dwóch postaci. Poniżej znajdziesz wyjaśnienie obu wariantów.
- Strzel do postaci po prawej stronie. Odblokuje to osiągnięcie Graj, jak ci każą / Hit Your Mark i związane jest ze ścieżką prowadzącą do ukrytego achievementa Płomień / Flame.
- Strzel do postaci po lewej. Będziesz musiał wtedy powtórzyć wybór, a reżyser zasugeruje wybranie postaci po prawej. Ponownie strzel do tej po lewej stronie. Będziesz musiał to powtórzyć jeszcze trzeci raz. Jeśli będziesz konsekwentny dostaniesz osiągnięcie Improwizuj / Go Off Script. Jest ono związane ze ścieżką prowadzącą do ukrytego osiągnięcia Forever.
Zdaj się na instynkt / Trust Your Instincts (trofeum brązowe, 15 GS)
Follow direction during the second key scene
Osiągnięcie związane z jednym z wyborów fabularnych (II akt). Patrz osiągnięcie Okaż wstrzemięliwość / Show Restraint (poniżej).
Okaż wstrzemięźliwość / Show Restraint (trofeum brązowe, 15 GS)
Ignore direction during the second key scene
W II akcie trafisz na kolejny wybór fabularny. Twoim zadaniem jest wybranie jednej z dwóch opcji – Poddaj się i Zabierz. Poniżej znajdziesz wyjaśnienie obu wariantów.
- Opcja Zabierz (górna) związane jest z podporządkowaniem się woli reżysera. Aby ją wybrać musisz wcisnąć RT i wychylić lewą gałkę we wskazanym kierunku. Czynność musisz wykonać kilka razy, zawsze inaczej wychylając analoga. Pozwoli to odblokować osiągnięcie Zdaj się na instynkt / Trust Your Instincts i związane jest ze ścieżką prowadzącą do ukrytego achievementa Płomień / Flame.
- Analogicznie, ale tym razem musisz wybrać dolną opcję Poddaj się. Ponownie musisz przytrzymać RT i wychylić gałkę w odpowiednim kierunku. Powtórz kilka razy, aby postąpić wbrew woli reżysera. Odblokuje to osiągnięcie Okaż wstrzemięźliwość / Show Restraint i prowadzi do ścieżki związanej z ukrytym achievementam Forever.
Odnajdź wewnętrzny głos / Find Your Inner Voice (trofeum brązowe, 15 GS)
Follow his direction during the third key scene
Osiągnięcie związane z jednym z wyborów fabularnych (III akt). Patrz osiągnięcie Wyzbądź się swoich lęków / Let Go of Your Fear (poniżej).
Wyzbądź się swoich lęków / Let Go of Your Fear (trofeum brązowe, 15 GS)
Follow her direction during the third key scene
W III akcie trafisz na kolejny wybór fabularny. Twoim zadaniem jest wybranie jednej z dwóch opcji – strzelenie do dziewczyny przed tobą lub postaci po bokach. Poniżej znajdziesz wyjaśnienie obu wariantów.
- Strzelenie do postaci po bokach to wariant wskazywany przez reżysera. Wybranie go pozwoli odblokować osiągnięcie Odnajdź wewnętrzny głos / Find Your Inner Voice i prowadzi do ścieżki związanej z achievementem Płomień / Flame.
- Strzelanie do dziewczyny przed tobą pozwoli odblokować osiągnięcie Wyzbądź się swoich lęków / Let Go of Your Fear i związane jest ze ścieżką prowadzącą do achievementa Forever.
Płyń z prądem / Go With the Flow (trofeum brązowe, 15 GS)
Follow direction during the fourth key scene
Osiągnięcie związane z jednym z wyborów fabularnych (IV akt). Patrz osiągnięcie Nie poddawaj się / Go Against the Grain (poniżej).
Nie poddawaj się / Go Against the Grain (trofeum brązowe, 15 GS)
Ignore direction during the fourth key scene
W IV akcie trafisz na kolejny wybór fabularny. Twoim zadaniem jest wybranie jednej z dwóch opcji – pójście przed siebie lub zawrócenie. Fragment ten znajdziesz po przekroczeniu drzwi widocznych na zdjęciu poniżej. Nie powinieneś go przeoczyć.
Poniżej znajdziesz wyjaśnienie obu wariantów.
- Najbardziej oczywista droga to pójście prosto. Jak widać na poniższym screenie, w tym miejscu nie ma innych opcji. Zamiast tego musisz się odwrócić. Zobaczysz wtedy nową ścieżkę. Pójście nią pozwoli odblokować osiągnięcie Płyń z prądem / Go With the Flow i związane jest ze ścieżką prowadzącą do osiągnięcia Płomień / Flame.
- Druga opcja to ta najbardziej oczywista, a więc zignorowanie reżysera i pójście przed siebie. Pozwoli to odblokować osiągnięcie Nie poddawaj się / Go Against the Grain i związane jest ze ścieżką prowadzącą do achievementa Forever.
Nie jesteśmy sami / We Are Not Alone (trofeum srebrne, 30 GS)
Bring all the mysterious items to your cabin
Zbierz wszystkie pięć tajemniczych przedmiotów. Najlepiej zrobić to przy drugim podejściu w trybie Nowa Gra +. Część przedmiotów dostępnych jest tylko w nim! Poniższe wideo pokazuje lokalizację wszystkiego co musisz znaleźć.
Siedem mórz / Se7en Seas (trofeum srebrne, 30 GS)
Save all the lost souls
Osiągnięcie do zrobienia w IV akcie. W pewnym momencie znajdziesz leżącego na ziemi szczura (przed drzwiami do kolejnego pomieszczenia). Krótko po tym trafisz do pomieszczenia z manekinem ustawionym jak martwy człowiek. Zadanie polega na rozwiązaniu mini zagadki związanej z uwolnieniem szczura z klatki leżącej na ziemi. Takich pomieszczeń jest w tym obszarze siedem i nawiązują one do filmu Se7en Davida Finchera. Twoim zadaniem jest rozwiązanie mini zagadki w każdym z pomieszczeń. Są one banalne, ale jednocześnie opcjonalne, a więc łatwo można pominąć to osiągnięcie. Polecam więc poniższe wideo pokazujące krok po kroku co należy zrobić, aby zgarnąć achievementa.
Gwóźdź do trumny / Closed Casket (trofeum brązowe, 15 GS)
Seal the Formless Man in a coffin
Osiągnięcie do zrobienia w IV akcie. W pewnym momencie trafisz na trumnę, z której coś zacznie wychodzić. Zacznij uciekać aż dojdziesz do miejsca, w którym znajdziesz inną, otwartą trumnę (możesz rozpoznać to miejsce, ponieważ pojawiło się w II akcie). Wystarczy, że zamkniesz tę trumnę, a osiągnięcie wpadnie na twoje konto. Poniższe wideo powinno być pomocne.
Piękny umysł / A Beautiful Mind (trofeum srebrne, 30 GS)
Complete the clock puzzle without a single mistake
Osiągnięcie do zrobienia w II akcie. W pewnym momencie trafisz do lokacji wzorowanej na maszynowni statku. Najpierw będziesz musiał wykonać małą zagadkę na dolnym poziomie (układanie trzech okręgów tak, aby złożyły się w całość). Później będziesz musiał rozwiązać zagadkę z dużym zegarem. Zadanie jest proste. Po lewej stronie od zegara znajdzie się liczba. Teraz musisz wskazać odpowiednie cyfry na zegarze. Ich suma musi wynosić tyle, ile widnieje na ekranie obok zegara. Przykładowo, jeśli jest tam liczba 8, na zegarze musisz ustawić wskazówkę na cyfrach 2 i 6, 1 i 7 lub samo 8. Osiągnięcie dostaniesz za wykonanie tej zagadki bez błędu. Jest to banalnie proste, ale w razie problemów polecam poniższe wideo.
Gniew oceanu / The Perfect Storm (trofeum srebrne, 30 GS)
Send out an SOS
Osiągnięcie związane z zagadką w V akcie. Chodzi o moment mniej więcej na początku aktu, kiedy będzie trzeba skorzystać z windy. Zjedziesz nią w miejsce pokazane na obrazku poniżej (pierwszy przystanek). Przed tobą znajdzie się urządzenie do nadawania sygnałów językiem Morse’a. Twoim celem jest nadanie sygnału SOS. Zadanie jest proste – trzy krótkie wciśnięcia, trzy długie i jeszcze raz trzy krótkie. Jeśli tego nie zrobisz będziesz mógł wrócić do windy i jechać dalej.
W razie problemów poniższe wideo pokazuje jak nadać sygnał SOS językiem Morse’a.
Rybak / Fisherman (trofeum brązowe, 15 GS)
Spot something through the spyglass
Musisz wypatrzyć coś przez lunetę w swojej kajucie. Do zrobienia na samym początku gry, od razu po rozpoczęciu pierwszego rozdziału (lub zaczynając Nowa Gra + jeśli zmarnowałeś pierwsza okazję). Podejdź do lunety i ustaw widok mniej więcej na środek (tak jak na poniższym screenie). Teraz mając włączone przybliżenie musisz odczekać 42 sekundy. Po tym czasie na wodzie pojawi się muszla, którą musisz zabrać (przybliż widok na nią, wtedy automatycznie zostanie złapana).
To osiągnięcie dostaniesz za zebranie dowolnego przedmiotu z wody (patrz poniżej, achievement Król Rybak / Fisher King). Polecam jednak zrobić to na samym początku za pomocą opisanego wyżej sposobu. Powodem jest fakt, że jest to konieczne do zrobienia achievementa Prawda cię przerośnie / You Can’t Handle the Truth.
Król Rybak / Fisher King (trofeum srebrne, 30 GS)
Spot everything through the spyglass
Twoim zadaniem jest zebranie wszystkich przedmiotów za pomocą lunety. Możesz to zrobić na początku każdego rozdziału po tym, jak trafisz do swojej kajuty. Wystarczy spojrzeć przez lunetę i na przybliżeniu przez chwilę przyglądać się unoszącemu się na wodzie przedmiotowi. Poniższe wideo pokazuje dokładnie jak należy to zrobić. Jeden przedmiot jest do znalezienia w trybie Nowa Gra +.
Filmik ma drobną nieścisłość. Ostatni zaprezentowany tam przedmiot da się znaleźć na samym początku gry. Dokładnie wyjaśniłem ten sposób powyżej, w opisie osiągnięcia Rybak / Fisherman.
Prawda cię przerośnie / You Can’t Handle the Truth (trofeum złote, 90 GS)
Decrypt a mysterious item
Aby móc odblokować to osiągnięcie musisz wykonać dwie niezależne czynności.
- Musisz zdobyć przynajmniej jeden tajemniczy przedmiot. Odsyłam do opisu osiągnięcia Nie jesteśmy sami / We Are Not Alone.
- Musisz zdobyć przedmiot pozwalający na deszyfracje. Chodzi o muszlę, którą da się wyłowić z wody za pomocą lunety w kajucie. Odsyłam do opisu osiągnięcia Rybak / Fisherman.
Teraz w kajucie obok kolekcji tajemniczych przedmiotów znajdziesz zwisający sznurek z zawiązaną muszlą (screen poniżej). Musisz ją podłączyć do dowolnego przedmiotu. Dokładniej pokazane jest to na końcu filmiku z opisu osiągnięcia Król Rybak / Fisher King (powyżej).
Odyseja kosmiczna / Rocket Science (trofeum złote, 90 GS)
Journey through space without hitting a single obstacle
Osiągnięcie do zdobycia w III akcie. Po tym jak trafisz do biura (klucz z napisem Office, scena zaraz po pokoju dziecięcym związanym z osiągnięciami Odnajdź wewnętrzny głos / Find Your Inner Voice i Wyzbądź się swoich lęków / Let Go of Your Fear) będziesz musiał znaleźć cztery części obudowy rakiety. Po jej skompletowaniu i wciśnięciu przycisku z boku (wcześniej musisz podłączyć kabel do zasilania) rozpocznie się sekwencja, w której będziesz mógł sterować rakietą (lewy analog). Twoim zadaniem jest ominąć wszystkie lecące w twoją stronę asteroid. Ścieżki po których możesz lecieć są tylko trzy, a przeszkód niewiele. Trzymaj się więc środka i omijaj to co leci w twoją stronę. Nic szczególnie trudnego.
Wybory i konsekwencje / Choice and Concequence (trofeum brązowe, 15 GS)
Take your first look behind the mysterious door
Na koniec każdego aktu trafisz ponownie do swojej kajuty. Pierwsza okazja do zdobycia tego osiągnięcia będzie więc po rozpoczęciu drugiego aktu. Wystarczy, że skorzystasz z tych samych drzwi, którymi wszedłeś (te obok łazienki). Łatwo je rozpoznać, ponieważ nad nimi znajdziesz napisz „RECORDING” (zdjęcie poniżej).
W jednym ujęciu / In One Take (trofeum brązowe, 15 GS)
Get through the set without getting caught in the lights
Do zrobienia w I akcie. W pewnym momencie trafisz do lokacji, która wygląda jak plan zdjęciowy, na którym kręcona jest scena napadu na bank. Wejdź do środka. Po użyciu przełącznika będziesz musiał przechodzić przez korytarze unikając zabójczego światła. Wystarczy pokonać wszystkie przeszkody (łącznie są to trzy reflektory) bez ani jednej porażki. Nie jest to szczególnie trudne, a więc prawdopodobnie osiągnięcie wpadnie samo w czasie normalnego przechodzenia gry. W razie problemów polecam poniższe wideo.
Odbudowa, odnowa, odkupienie / Repair, Restore, Rebuild (trofeum brązowe, 10 GS)
Rebuild what was once broken. At least try.
Osiągnięcie fabularne, wpadnie samo pod koniec gry.
Na zawsze / Forever (trofeum złote, 90 GS) Ukryte trofeum/osiągnięcie
Disobey the Director
Osiągnięcie związane z wyborami fabularnymi i zakończeniem gry. Patrz osiągnięcie Płomień / Flame (poniżej).
Bezkształtny / Formless (trofeum srebrne, 30 GS) Ukryte trofeum/osiągnięcie
Succumb to madness
Osiągnięcie związane z wyborami fabularnymi i zakończeniem gry. Patrz osiągnięcie Płomień / Flame (poniżej).
Płomień / Flame (trofeum złote, 90 GS) Ukryte trofeum/osiągnięcie
Obey the Director
W pierwszych czterech aktach gry będziesz dokonywać wyborów fabularnych (po jednym na akt). Ich konsekwencją jest zakończenie. Aby zdobyć osiągnięcie Płomień / Flame musisz za każdym razem postępować zgodnie z zaleceniami reżysera. Dostaniesz za nie osiągnięcia Graj, jak ci każą / Hit Your Mark, Zdaj się na instynkt / Trust Your Instincts, Odnajdź wewnętrzny głos / Find Your Inner Voice i Płyń z prądem / Go With the Flow.
Drugi achievement o nazwie Na zawsze / Forever otrzymasz kiedy zawsze będziesz postępować wbrew zaleceniom reżysera. Związane jest to z osiągnięciami Improwizuj / Go Off Script, Okaż wstrzemięźliwość / Show Restraint, Wyzbądź się swoich lęków / Let Go of Your Fear i Nie poddawaj się / Go Against the Grain.
Trzecie osiągnięcie o nazwie Bezkształtny / Formless dostaniesz za miks ścieżek – dwa razy musisz postępować zgodnie z zaleceniami reżysera, a dwa razy zrobić inaczej niż on kazał (dowolne kombinacje). Pamiętaj tylko o tym, aby pierwsze dwie decyzje były różne – raz uległość, raz nie. Jeśli w dwóch pierwszych aktach postąpisz tak samo, nie dostaniesz achievementa.
Za odblokowanie wszystkich trzech zakończeń dostaniesz osiągnięcie Rule of Three.
W internecie da się znaleźć opinie osób, które trzy razy wybierały właściwą dla danego osiągnięcia ścieżkę, a raz nie. Mimo to dostawały danego achievementa. Nie testowałem jednak tego sposobu, a więc rekomenduję bycie konsekwentny w dokonywaniu wyborów. Na pewno jest to bezpieczniejsza ścieżka.
Niestety oznacza to, że musisz przejść grę więcej niż jeden raz. Jeśli nie masz na to ochoty lub ewentualnie w pewnym momencie popełniłeś błąd i podjąłeś decyzję inną niż wymagana do danej ścieżki, nic straconego. Odsyłam do wstępu do poradnika gdzie opisałem jak możesz za jednym przejściem gry odblokować wszystkie osiągnięcia związane z wyborami fabularnymi. Niestety na koniec dostaniesz tylko jednego achievementa za określone zakończenie.
Zasada trzech jedności / Rule of Three (trofeum złote, 90 GS) Ukryte trofeum/osiągnięcie
Witness all three endings
Osiągnięcie związane z odblokowaniem konkretnych zakończeń. Razem są ich trzy, a więc tyle razy będziesz musiał przejść grę. Więcej szczegółów w opisie osiągnięcia Płomień / Flame (powyżej).
UWAGA! Aby zdobyć osiągnięcie musisz zobaczyć wszystkie trzy zakończenia na jednym slocie do zapisywania gry (w grze są ich trzy). Oznacza to, że po jednorazowym przejściu gry musisz grać dalej korzystając z opcji Nowa Gra +.
Nie mówmy o tym / We Don’t Talk About It (trofeum srebrne, 30 GS) Ukryte trofeum/osiągnięcie
Destroy something beautiful
Do zrobienia pod koniec II rozdziału. W pewnym momencie musisz zejść ze ścieżki i zeskoczyć do dziury. Wtedy trafisz do pomieszczenia, w którym będziesz mógł aktywować detonator i zniszczyć budynek. Poniższe wideo przedstawia jak tam dojść.