Dotarliśmy do kilku interesujących szczegółów na temat horroru Hollow. Mimo iż o samej grze nadal niewiele wiadomo, historia za nim stojąca jest bardzo ciekawa.

Znacie studio MadMan Theory Games? To należący niegdyś do gdyńskiego Forever Entertainment deweloper mający na koncie między innymi serię Sparkle. W produkcji był również horror Haunted Memories. Gra miała być sprzedawana w epizodach. Pierwszy trafił do na Steama za darmo, drugi był już płatny. Trzeciego nigdy się nie doczekaliśmy. Forever Entertainment to spółka bez problemu nadmiaru pieniędzy, co już powinno sugerować powody skasowania projektu.

Różne zawirowania doprowadziły do zamknięcia MadMan Theory Games. Ekipa tworząca studio założyła nowy, niezależny zespół, który na dobry początek przygotował jedną grę dla Forever Entertainment (Sparkle 3: Genesis). Jednocześnie trwały prace nad pierwszoosobowym, oldschoolowym horrorem Hollow. Projekt miał być niezależny od wydawcy z Gdyni, co miało pozwolić uniknąć nieporozumień znanych z Haunted Memories.

Hollow (1)

Teraz dochodzimy do wczorajszego newsa, w którym Michał przedstawiał pierwsze screeny z Hollow. Jak się okazało, ponownie w produkcję zaangażowane jest Forever Entertainment. Obie firmy szybko się pogodziły. Aktualnie FE współfinansuje projekt i zajmuje się tylko kwestiami wydawniczymi. Sama produkcja odbywa się we Wrocławiu w studiu MMEU. Oficjalnie można ich znaleźć pod adresem mad-man.eu, ale skoro na Steamie widnieje skrócona nazwa, tej będziemy się trzymać. Ekipa ma na platformie Valve jedną produkcję – Sparkle ZERO. Nie słyszeliście o niej? Forever Entertainment niby jest wydawcą, ale komunikacja z graczami i mediami to u nich jakiś dramat. Ciężko jest mi zliczyć maile do nich, na które nie otrzymałem odpowiedzi. W zasadzie oprócz raportów giełdowych (które czytam chyba tylko ja) nigdzie indziej nie komunikują się ze światem.

Wróćmy do Hollow. Przede wszystkim nie przykładajcie zbyt dużej wagi do screenów, które wczoraj pokazywał wam Michał. Jeśli na ich podstawie uznaliście, że może wyjdzie z tego „polski Dead Space”, ewentualnie „Afterfall, ale udany”, możecie o tym zapomnieć. Przede wszystkim Hollow to FPS, a na obrazkach zobaczyć można w zasadzie tylko głównego bohatera. Wszystko poszło online głównie na potrzeby pokazania inwestorom giełdowym, że coś się dzieje. Materiały, które w rzeczywistości pokażą grę pojawią się dopiero w następnym kwartale.

Jeśli jednak ktoś nie chce czekać, poniżej możecie zobaczyć teaser gry z naszego kanału. Gra zmierza na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Zastanawia mnie tylko kto (lub kiedy) robił to wideo i jakim cudem wpadł na pomysł, że powinno się tam znaleźć logo Xbox Live Arcade (!).

Mimo wszystkich zawirowań trzymam kciuki za ekipę z Wrocławia. Projektowi na pewno będę się przyglądać. Nie wiem czy gra będzie udana, ale ciekawych historii wokół niej na pewno nie zabraknie. Premiera wersji PC na przełomie 2016 i 2017 roku.

Comments

comments