My Memory of Us – poradnik do osiągnięć na PC, PlayStation 4, Xbox One

Producent: Juggler Games (port na konsole Crunching Koalas)
Wydawca: IMGN.pro
Data premiery: 2018-10-09 (PC, PS4, XO), 2018-12-01 (Switch).

Wskazówki:

Trudność trofeów/osiągnięć: 2/10
Liczba trofeów/osiągnięć offline: PS4 – 23 szt. (2x brąz, 13x srebro, 7x złoto, platyna) / PC/XO – 22 szt. (1000 GS)
Liczba trofeów/osiągnięć online: 0 szt.
Czas potrzebny do calaka: 6 godzin
Grę trzeba ukończyć co najmniej: 1 raz
Trofea /osiągnięcia możliwe do pominięcia: tak
Możliwość powrotu do wybranego poziomu: tak
Poziom trudności wpływa na trofea/osiągnięcia: nie

My Memory of Us jest łatwą i przyjemną do scalakowania grą. Trudności mogą być przy trofeach/osiągnięciach zręcznościowych, reszta to czysta zabawa. Po przejściu gry dostaje się dostęp do wszystkich rozdziałów, więc z powtarzaniem ich i nadrabianiem zaległości nie ma problemu. W grze jest ukrytych 16 „Wspomnień”, część łatwo widocznych. Ich dokładne rozmieszczenie opisaliśmy w osiągnięciu/trofeum Memento. Najważniejszy jest poniższy chronologiczny wykaz, gdzie dokładnie w kolejności rozpisaliśmy, gdzie co można zdobyć lub zebrać. Opisy ukrytych trofeów/osiągnięć zawierają spoilery fabularne. Jeśli macie czas, to wpierw przejdźcie na luzie grę, delektując się rozgrywką i fabułą, a osiągnięcia/trofea zostawcie sobie na później.

Zobacz inne nasze poradniki do osiągnięć i trofeów.


Chronologiczny wykaz osiągnięć/trofeów do zdobycia

W My Memory of Us jest 18 poziomów. Poniżej chronologicznie zaznaczyliśmy miejsca, gdzie można zdobyć osiągnięcia/trofea. Jeśli w trakcie zabawy gra nie zapisze stanu gry lub zrobisz restart by ponowić próbę po np. niepowodzeniu w zdobyciu jakiegoś trofeum/osiągnięcia, „Wspomnienie” może nie być zapamiętane. Trzeba wtedy zdobyć je ponownie. Dokładne umiejscowienie „Wspomnień” znajduje się w opisie osiągnięcia/trofeum Memento.

01. Prolog
02. Poznajmy się
Take My Hand, Wspomnienie nr 1
03. Dach nad głową
Better than Wilhelm Tell, Wspomnienie nr 2, Dinner served
04. Złodziejskie obowiązki
Would you like to Jive, Wspomnienie nr 3
05. Nie jesteś sam
Wspomnienie nr 4, Not so happy couple
06. Przerwana przygoda
Wspomnienie nr 5, Don’t be afraid of the dark
07. Barwny dzień
Wspomnienie nr 6
08. Zmiany, zmiany, zmiany
Wspomnienie nr 7, Walk in the park
09. Gorszy świat
Look, no hands!, Wspomnienie nr 8, Bag of memories, I will always find You
10. Sierociniec w opałach
Wspomnienie nr 9
11. W paszczy lwa
Wspomnienie nr 10
12. Do dzieła!
Wspomnienie nr 11, Propaganda Machine, Two rascals in the dark
13. Taki jak ty
Wspomnienie nr 12
14. Lewiatan
Lift the veil, Wspomnienie nr 13, Love letters, The fall of leviathan
15. Las
Wspomnienie nr 14, We don’t need no fancy tech
16. Powrót
Wspomnienie nr 15
17. Rodzice, wanna i wielka ryba.
Spinner, Wspomnienie nr 16 -> Memento, Are we lost?, Maze runner, Drowned fish
18. Epilog
Friends Forever


Take My Hand (trofeum srebrne / 25 GS) Ukryte trofeum/osiągnięcie
Take her hand for the first time

Nie do pominięcia. Do zdobycia na poziomie nr 02 – Poznajmy się. Dzieci muszą chwycić się za ręce po raz pierwszy.


Better than Wilhelm Tell (trofeum złote / 50 GS)
Put 3 apples in the basket with one shot

Do zdobycia na poziomie nr 03 – Dach nad głową. Gdy znajdziesz drzewo z jabłkami, musisz pojedynczym strzałem procą dziewczynki zestrzelić trzy owoce tak, by wylądowały w koszu. Najlepiej wybrać trzy pierwsze owoce licząc od prawej strony i strzelić do nich stojąc prawie pod nimi. Kropki pokazujące parabolę lotu muszą zahaczać o jabłka.

My Memory of Us


Dinner served (trofeum srebrne / 50 GS)
Set plates on the table in 13 moves or less

Do zdobycia na poziomie nr 03 – Dach nad głową. Trzeba ułożyć talerze na swoich miejscach w maksymalnie 13 ruchach.  Ruszają się one w liniach prostych do momentu, aż natrafią na przeszkodę.

Legenda: K – kwadrat, O – kółko A – trójkąt

Kolejność ruchów: A dół, A lewo, K lewo, A góra, K prawo, K dół, K prawo, O dół, O lewo, O dół, K lewo, K góra, K prawo.

My Memory of Us


Would you like to Jive (trofeum srebrne / 50 GS)
Finish dance sequence in „The Thief’s Duty” with no more than 2 mistakes

Do zdobycia na poziomie nr 04 – Złodziejskie obowiązki. W środku miasta jest kawiarnia, wejdź do niej. Gdy staniesz w światłach jupiterów rozpocznie się sekwencja tańca. Trzeba ją wykonać z maksymalnie dwiema pomyłkami.

My Memory of Us


Not so happy couple (trofeum srebrne / 50 GS) Ukryte trofeum/osiągnięcie
Interrupt the photo session

Nie do pominięcia. Do zdobycia na poziomie nr 05 – Nie jesteś sam. Wystarczy uciekając przed żołnierzami zjechać w dół rurą.


Don’t be afraid of the dark (trofeum złote / 50 GS)
On „Interrupted Adventure” after you find the Girl never again leave her in the darkness

Do zdobycia na poziomie nr 06 – Przerwana przygoda. Gdy chłopiec zdobędzie latarkę, trzeba znaleźć dziewczynkę. Do momentu zapalenia światła nie można zostawić jej w ciemności. Będąc chłopcem trzeba co jakiś czas nakręcać latarkę, by dziewczynka cały czas była widoczna.

My Memory of Us


Walk in the park (trofeum srebrne / 50 GS)
Finish „Changes, Changes, Changes” without alarming any of the policeman

Do zdobycia na poziomie nr 08 – Zmiany, zmiany, zmiany. Trzeba przejść cały poziom bez alarmowania policjantów. Wystarczy dobrze się ukrywać i nie będzie problemu.

My Memory of Us


Look, no hands! (trofeum srebrne / 25 GS)
On „The Inferior World” finish bike segment without getting hit once

Do zdobycia na poziomie nr 09 – Gorszy świat. Goniąc ciężarówkę na skuterze trzeba omijać wszystkie dziury w jezdni, pachołki, przeszkody i samochody. Nie można w nic uderzyć. W razie niepowodzenia można wyjść do menu i wczytać ostatni zapis.


I will always find You (trofeum srebrne / 50 GS) Ukryte trofeum/osiągnięcie
Find the Girl in „The Inferior World”

Nie do pominięcia. Do zdobycia na poziomie nr 09 – Gorszy świat. Trzeba po prostu przejść cały etap.


Propaganda Machine (trofeum srebrne / 50 GS)
Print all posters without making a mistake

Do zdobycia na poziomie nr 12 – Do dzieła!. Gdy naprawi się maszynę drukarską w piwnicy budynku, będzie sekwencja z drukowaniem plakatów. W sumie jest ich 9 i trzeba wykonać to perfekcyjnie. Jeśli kartka znajduje się nad prostokątną prasą pośrodku maszyny, trzeba wcisnąć X/A (PS4/XOne). Nie można zrobić krzywej odbitki lub przepuścić jakikolwiek plakat. W przypadku niepowodzenia można wyjść do menu głównego gry i wziąć kontynuację. Niestety wtedy gra cofa gracza do sekwencji z tańcem.


Two rascals in the dark (trofeum srebrne / 50 GS)
Set all the posters without starting any alarm

Do zdobycia na poziomie nr 12 – Do dzieła!. Po zdobyciu plakatów trzeba je rozwiesić na mieście nie alarmując przy tym policjantów i dronów. Wywiesza się je w miejscach oznaczonych kwiatkiem. Po rozwieszeniu wszystkich z naprzeciwka wychodzi patrol i trzeba uciekać w lewo. Pies wyczuje dzieci nawet jeśli są schowane, ale nie wpływa to na zdobycie trofeum/osiągnięcia.


Lift the veil (trofeum złote / 25 GS)
Find the truth behind propaganda

Do zdobycia na poziomie nr 14 – Lewiatan. Na samym początku będą dwie układanki z doprowadzaniem prądu do drzwi. W tej drugiej, która stoi przy wielkim telewizorze, trzeba doprowadzić prąd z dwóch baterii do ikony TV. Koniecznie trzeba to wykonać PRZED otwarciem drugich drzwi.

My Memory of Us


Love letters (trofeum srebrne / 25 GS) Ukryte trofeum/osiągnięcie
Transport letter between separated couple

Do zdobycia na poziomie nr 14 – Lewiatan. Po przejściu przez ciemny wagon trzeba wziąć list od mężczyzny w trzeciej kapsule i dostarczyć go do kobiety w kapsule nr 7.

My Memory of Us


The fall of leviathan (trofeum srebrne / 50 GS) Ukryte trofeum/osiągnięcie
Escape from the train

Nie do pominięcia. Do zdobycia na poziomie nr 14 – Lewiatan. Trzeba uciec z latającego pociągu.


We don’t need no fancy tech (trofeum złote / 50 GS)
Collect the key with 3 or less drone route changes

Do zdobycia na poziomie nr 15 – Las. Znajdziesz się w trzypiętrowym pomieszczeniu, gdzie na trzech piętrach krążą cztery drony. Trzeba dostać się do klucza (prawy górny róg) zmieniając ścieżkę poruszania się dronów maksymalnie trzy razy. Banał. Wpierw dziewczynką biegnij w prawo i schowaj się w cieniu. Wyczuj chwilę i wjedź windą na pierwsze piętro. Unikając drona przełącz dźwignię na końcu po lewej stronie – otworzy to nową ścieżkę poruszania się dronów. Wejdź na windę, która prowadzi na II piętro. Gdy dron który znajduje się przy kluczu ruszy, wciśnij przycisk windy. Po wjechaniu na górę natychmiast uciekaj w lewo. Przełącz się na chłopca, podejdź do panelu po prawej na parterze i go włącz. Wciśnij raz w dół, tak by ścieżka poruszania się dronów przebiegała po parterze i pierwszym piętrze tworząc prostokąt. Dziewczynka pobiegnij po klucz.

My Memory of Us


Spinner (trofeum brązowe / 25 GS)
Finish ball minigame in less then 40 seconds

Do zdobycia na poziomie nr 17 – Rodzice, wanna i wielka ryba. Puzzle polega na tym, że obracając kwadratem porusza się kulka umieszczona w środku. Trzeba maksymalnie w ciągu 40 sekund doprowadzić ją do łuzy w kształcie litery „U”, którą na starcie zasłania klocek nr 3. Zaczyna się w miejscu przeciwnym do nr 1 – lewy górny róg zdjęcia. Czerwone przyciski przesuwają klocki połączone z nimi czerwonymi liniami. Kreska na klocku pokazuje, gdzie się on przesunie. Na stracie trzeba obrócić planszą w lewo tak, by kulka trafiła w przełącznik nr 1. Potem dalej kręcąc planszą spowodować, by kulka przeleciała przez miejsce, gdzie na zdjęciu jest klocek nr 2 i trafić w przełącznik nr 3. łatwo nie będzie. Przypadkowo można przesunąć klocek nr 2, nie ma problemu. Po wykonaniu tego szybko oracać planszą w lewo, by kulka doleciała do łuzy.

My Memory of Us


Are we lost? (trofeum srebrne / 25 GS)
Visit one nod in the labyrinth 3 times

Po wizycie u pielęgniarki i wyjściu z bunkra automatycznie trafia się do labiryntu. By zdobyć to trofeum/osiągnięcie trzeba trzy razy trafić w to samo miejsce. Wystarczy kilka razy iść w jedną stronę i z powrotem. Zobacz także Maze runner.


Maze runner (trofeum brązowe / 25 GS)
Finish labyrinth in less then 40 seconds

Po wizycie u pielęgniarki i wyjściu z bunkra automatycznie trafia się do labiryntu. Trzeba go przejść w mniej niż 40 sekund. Poniżej ścieżka dotarcia do celu:
Góra, Prawo, Góra, Góra, Góra, Góra, Dół, Prawo, Prawo, Prawo, Góra, Lewo, Lewo, Prawo, Dół, Lewo, Lewo.


Drowned fish (trofeum złote / 50 GS)
Defeat fish-boss without taking more than 3 hits

Do zdobycia na poziomie nr 17 – Rodzice, wanna i wielka ryba. Pokonaj bossa-rybę otrzymując nie więcej niż trzy uderzenia. Walka składa się z trzech identycznych etapów. Wpierw ryba strzela pociskami, później laserem, a na końcu rakietami. Najgroźniejsze są te ostatnie, ale jest sposób. Przede wszystkim nie staraj się celować w czerwoną kulkę nad głową, choć do niej trzeba uderzać. Cały czas strzelaj i utrzymuj się w górnej części ekranu. Wpierw wymijaj pociski, co jest dość proste. Gdy pojawi się laser, staraj się trzymać w dole planszy, gdy zacznie strzelać leć do góry i atakuj czerwoną kulkę. Jeśli dobrze ci pójdzie, to nie dojdzie nawet do momentu wystrzelenia rakiet. Przy odpowiedniej liczbie obrażeń na głowie ryby okrywa się czerwony „przycisk”. Trzeba wtedy strzelać w zwisający z sufitu „sopel” tak, by spadł na wspomniany „przycisk”. Powtórzyć trzy razy.


Friends Forever (trofeum złote / 100 GS)
Finish the game

Nie do pominięcia. Skończ grę.


Bag of memories (trofeum srebrne / 50 GS)
Find half of the collectibles

Znajdź połowę znajdziek. Zbierając „Wspomnienia” od początku gry, można zdobyć trofeum/osiągnięcie na poziomie nr 09. Patrz też Memento.


Memento (trofeum złote / 75 GS)
Find all collectibles

Znajdź wszystkie „Wspomnienia”. W całej grze jest ich 16, a wyglądają jak lewitujące w powietrzu obrazki. Poniżej dokładne opisy, a w jakich etapach występują można sprawdzić w ścieżce chronologicznej na początku poradnika.

Wspomnienia:
1. „Cześć” – Pierwsza winda w grze. Chłopiec wejdzie po drabinie i Wspomnienie jest po prawej stronie.
2. „Elżbieta Zawacka” – Przy windzie po wejściu do budynku dziadka, gdzie trzeba było dać kosz jabłek
3. „Władysław Szpilman” – W sekcji, gdzie steruje się tylko chłopcem, a dziewczynka ucieka za budynek. Jako chłopiec trzeba zejść z dachu, iść w prawo i przy czołgu w dół. Teraz zamiast chować się za skrzynki po prawej, udać się w lewo.
4. „Polski żołnierz” – W areszcie, gdzie przebywa uwięziony chłopiec.
5. „Józef Unrug” – Po rozpoczęciu bombardowania para wbiegnie w podziemia. Przy bombie z okiem, wspomnienie jest na górnym poziomie obok niej.
6. „Zły Król” – Po wyjściu z podziemi udać się w lewo.
7. „Henryk Sławik” – Gdy dziewczynka będzie już czerwona będzie sekcja z ukrywaniem się przed robo-policjantem. Chowając się za przeszkodami trzeba dość do pomnika lwa – za nim też można się schować. Po prawej i lewej od niego są bramy, w które można wejść (strzałka w górę). Udać się do bramy po lewej, tam jest wskazówka.
8. „Dzieci w getcie” (poziom 09. Gorszy świat) – Po zrzuceniu puszki z farbą na głowę robo-żołnierza wejść w bramę. Wspomnienie jest po lewej stronie.
9. „Janusz Korczak” – W aptece po rozmowie z farmaceutą udać się schodami obok do góry i drabiną na dach. Po lewej stronie.
10. „Irena Sendlerowa” – Trzykondygnacyjne pomieszczenie z długą rurą pośrodku. Wspomnienie widać w prawym górnym rogu. Używając dwóch czerwonych pokręteł ustawić rurę by tworzyła długą prostą. Wskoczyć chłopcem do rury.
11. „Maria Jadwiga Kwaśniewska-Malszewska” – Po sekwencji z tańcem iść w lewo.
12. „Marek Edelman” – Po wejściu do samolotu iść maksymalnie w prawo.
13. „Witold Pilecki” – Po wejściu do ciemnego wagonu SKRADAĆ się w lewo do końca.
14. „Jan Karski” – W środku domu, gdzie krążą cztery drony. Wspomnienie jest na górze po lewej.
15. „Mordechai Anielewicz” – Po sekwencji z szukaniem maskotki dla dziecka trzeba udać się do domu dziadka. Po wejściu trzeba iść schodami do góry, w lewo i znów schodami w górę.
16. „Powstanie Warszawskie” – Po rozmowie z pielęgniarką trzeba iść maksymalnie w prawo.


Platinum (trofeum platynowe) – tylko na PlayStation 4
Platinum

Zdobądź wszystkie pozostałe trofea.

Comments

comments