Takiego obrotu spraw chyba nikt się nie spodziewał. Po ponad półtora roku od zmiany nazwy, warszawskie studio People Can Fly powraca.

W sierpniu 2012 roku studio opuścił jego założyciel, Adrian Chmielarz, a w listopadzie 2013 r. wchłonięte przez amerykańskiego wydawcę zmieniło nazwę na Epic Games Poland. Piękna historia twórców Painkillera, Bulletstorma i Gears of War: Judgment została wtedy zakończona. Aż do dziś.

Epic Games ogłosiło powrót studia do pierwotnej nazwy People Can Fly i oryginalnego logo oraz odzyskanie niezależności. Jak informują, jest to spowodowane tym, że zespół chce tworzyć własne gry, pod swoją nazwą, a taki ruch ma pełne wsparcie firmy matki – Epic.

Szefem studia nadal będzie Sebastian Wojciechowski, a zespół kontynuuje prace nad zapowiedzianym w 2011 roku Fortnite. Co więcej, tworzą też inną grę na silniku Unreal Engine 4, ale tytuł ten nie został jeszcze zapowiedziany. Jak podkreśla Wojciechowski, to oznacza nowe możliwości dla studia.

 

„Jako zespół People Can Fly jesteśmy bardzo podekscytowani nowymi możliwościami jakie są przed nami. Będziemy pracować nad nową grą, a jednocześnie nadal współpracować z Epic i używać silnika Unreal Engine 4.”

 

Całą sytuację skomentował też założyciel i szef Epic Games Tim Sweeney:

 

„Mieliśmy zaszczyt pracować z tą wspaniałą grupą programistów, artystów i projektantów w całej ich historii. Najpierw jako partnera używającego silnika Unreal Engine, następnie jako studio w Epic, a teraz ponownie jako niezależna firma.”

 

Epic Games Poland/People Can Fly pracowało też przy innych grach Epic, takich jak Infinity Blade III, Fortnite, Unreal Tournament i innych niezapowiedzianych projektach.

Comments

comments

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.