Symmetry – poradnik do osiągnięć na PC, PlayStation 4, Xbox One

Producent: Sleepless Clinic
Wydawca: IMGN.pro
Data premiery: 2018-02-20

Wskazówki:

Trudność trofeów/osiągnięć: 4/10
Liczba trofeów/osiągnięć offline: PS4 – 14 szt. (11x brąz, 2x srebro, 1x złoto) / PC/XO – 17 szt. (1000 GS)
Liczba trofeów/osiągnięć online: 0 szt.
Czas potrzebny do calaka: 10-20 godzin
Grę trzeba ukończyć co najmniej: 2-4 razy
Trofea /osiągnięcia możliwe do pominięcia: nie
Możliwość powrotu do wybranego poziomu: nie
Poziom trudności wpływa na trofea/osiągnięcia: brak

Grę trzeba przejść przynajmniej dwa razy, żeby spełnić warunki do Pacjent zero / Patient Zero i Niedzielna wycieczka / Sunday trip. Problem w tym, że chcąc rozbudować poszczególne sprzęty, będziesz przeznaczać na to elektroodpady, a to oddali cię od przejścia gry. De facto w grę trzeba będzie zagrać cztery lub więcej razy. By dożyć 30 dnia (Hardcore survivor) trzeba zapewnić w bazie ciepło, mieć też spory zapas elektroodpadów, gdyż po 21 dniu sprzęt psuje się dużo częściej, temperatury są niższe, a wysyłanie załogi po zasoby dużo ryzykowniejsze. Wersja Symmetry na PC i Xbokska One ma trzy osiągnięcia więcej: Złota rączka / Handyman, Podpalacz / Firestarter i Naukowiec / Scholar.


Drwal / Lumberjack (brązowe trofeum / 45 GS)

Maksymalnie rozbuduj pojemnik na drewno / Max upgrade wood container

Pojemnik na drewno służy do składowania surowca służącego do podgrzewania powietrza w bazie. Można go rozbudować do 5 poziomu. Rozpoczynając grę pojemnik na drewno mieści 20 sztuk surowca. Poszczególne etapy udoskonalenia kosztują 8, 16, 24 i 32 elektroodpady – w sumie 80. Pozwoli to na przechowywanie odpowiednio 40, 60, 80 i 100 sztuk drewna.


Poniżej zera / Sub Zero (brązowe trofeum / 45 GS)

Maksymalnie rozbuduj lodówkę / Max upgrade fridge

Lodówka służy do przechowywania żywności w bazie. Można ją rozbudować do 5 poziomu. Rozpoczynając grę lodówka mieści 20 jednostek żywności. Poszczególne etapy udoskonalenia kosztują 8, 16, 24 i 32 elektroodpady – w sumie 80. Pozwoli to na przechowywanie odpowiednio 40, 60, 80 i 100 jednostek żywości.


Recycling (brązowe trofeum / 45 GS)

Maksymalnie rozbuduj pojemnik na elektroodpady / Max upgrade electro waste container

Pojemnik na elektroodpady służy do składowania surowca służącego do rozbudowy bazy, bieżących napraw oraz odbudowy statku. Jest to najważniejszy surowiec w grze. Pojemnik na elektroodpady można rozbudować do 5 poziomu. Rozpoczynając grę mieści on 20 jednostek surowca. Poszczególne etapy udoskonalenia kosztują 8, 16, 24 i 32 elektroodpady – w sumie 80. Pozwoli to na przechowywanie odpowiednio 40, 60, 80 i 100 jednostek tego surowca.


Zasilanie zapasowe / Backup power (brązowe trofeum / 50 GS)

Maksymalnie rozbuduj baterię / Max upgrade battery

Bateria służy do podtrzymania dostaw prądu w przypadku awarii elektrowni. Rozbudowując ją wydłuża się czas jej działania. Baterię można go rozwinąć do 5 poziomu. Rozpoczynając grę, jej moc wystarcza na 14 godzin pracy. Poszczególne etapy udoskonalenia kosztują odpowiednio 8, 16, 24 i 32 elektroodpady – w sumie 80. Pozwoli to na działanie baterii przez 29, 43, 58 i 72 godziny.


Prognoza pogody / Weather forecast (brązowe trofeum / 25 GS)

Maksymalnie rozbuduj stację pogodową / Max upgrade weather station

Stacja pogodowa pozwala poznać prognozę na najbliższe dni. Rozbudowując ją, zwiększa się jej zakres. Stację można rozbudować do 5 poziomu, czyli do prognozy pięciodniowej. Poszczególne etapy udoskonalenia kosztują odpowiednio 4, 8, 12 i 16 elektroodpadów – w sumie 40. Pozwoli to na wgląd w prognozę pogody na 2, 3, 4 i 5 dni naprzód.


Będzie krew / Ther will be blood (brązowe trofeum / 25 GS)

Zabij członka załogi / Kill a crew member

Wybierz dowolną postać. Gdy wyświetli się jej menu aktywności, przejedź kursorem na ikonę czaszki po lewej stronie. Po zatwierdzeniu natychmiastowo uśmiercisz członka załogi.


Smacznego / Bon apetit (brązowe trofeum / 35 GS)

Zjedz członka załogi / Eat a crew member

Gdy któryś z członków załogi zamarznie, będzie można wykonać dwie aktywności. Można go pochować lub wykorzystać jako żywność. Najeżdżając kursorem na ciało wyświetli się menu z dwiema opcjami: po lewej pochowanie w ziemi, po prawej uzupełnienie zapasów w lodówce.


Grabarz / Undertaker (brązowe trofeum / 35 GS)

Pochowaj martwego członka załogi / Bury a dead crew member

Gdy któryś z członków załogi zamarznie, będzie można wykonać dwie aktywności. Można go pochować lub wykorzystać jako żywność. Najeżdżając kursorem na ciało wyświetli się menu z dwiema opcjami: po lewej pochowanie w ziemi, po prawej uzupełnienie zapasów w lodówce.


Złota rączka / Handyman (10 GS) – tylko na PC i Xboksie One

Napraw cokolwiek / Fix anything

Trzeba naprawić dowolne urządzenie w grze. Może to być piec, obie kapsuły do regeneracji, lodówka, urządzenie do produkcji jedzenia, elektrownia, stacja meteo oraz ogrzewanie w pomieszczeniach. Do naprawy będziesz potrzebować określoną liczbę elektroodpadów.


Podpalacz / Firestarter (10 GS) – tylko na PC i Xboksie One

Rozpal ogień / Start fire

Pierwszy raz rozpalić ogień. Wystarczy wysłać członka załogi po drewno. Gdy powróci, rozładuje plecak a ogień w piecu pojawi się automatycznie.


Naukowiec / Scholar (150 GS) – tylko na PC i Xboksie One

Maksymalnie rozwiń wszystkie umiejętności postaci/ Max upgrade all skills

Rozwiń maksymalnie wszystkie umiejętności u jednej postaci. W sumie jest ich 4: wyrób drewna, produkcja żywności, zbieranie elektroodpadów oraz naprawianie uszkodzeń. Nauka zajmuje czas i by opanować umiejętność trzeba przeznaczyć na to około jednego dnia. Gdy na zewnątrz jest temperatura uniemożliwiająca przeżycie, poświęć ten czas na naukę.


UKRYTE OSIĄGNIĘCIA (SPOILERY!)


Pierwszy kontakt / First contact (brązowe trofeum / 40 GS)

Pierwsze spotkanie z AI / First contact with AI

Do pierwszego kontaktu ze sztuczną inteligencją dojdzie w okolicach 19-21 dnia w grze. Wystarczy by do tego czasu przeżył choćby jeden członek załogi.


Inżynier jest tu / Engineer is in (brązowe trofeum /50 GS)

Powrót Marka / Mark comes back

Marek to jeden z zaginionych członków załogi. Powraca do startowej ekipy w okolicach 7-9 dnia w grze. Wystarczy by do tego czasu przeżył choćby jeden członek załogi.


Nieoczekiwana wizyta / Unexpected visit (brązowe trofeum / 60 GS)

Powrót Richarda / Richard comes back

Richard to kolejny z zaginionych członków załogi. Powraca do startowej ekipy w okolicach 19-21 dnia w grze. Wystarczy by do tego czasu przeżył choćby jeden członek załogi.


Pacjent zero / Patient Zero (srebrne trofeum / 100 GS)

Zakończenie z zainfekowaną załogą / End with an infected crew

Załoga statku opuszczającego planetę musi być w komplecie – liczyć 5 osób i przynajmniej członek składu musi być zainfekowany przez AI. Zdrowie poszczególnych osób łatwo określić. Zainfekowani mają charakterystyczne glitche, grafika postaci rozmywa się, są na niej zakłócenia. Podobne do tych, które widać na różnych elementach w grze. By osoba się zaraziła, musi być ciągle przemęczona, głodna i najlepiej by ciągle było jej zimno.

By odlecieć z planety potrzeba naprawić trzy elementy statku – moduł zasilania (90), prawy (70) i lewy silnik (50), czyli potrzeba łącznie 210 elektroodpadów.


Niedzielna wycieczka / Sunday trip (srebrne trofeum / 100 GS)

Zakończenie ze zdrową załogą / End with a healthy creaw

Załoga statku opuszczającego planetę musi być w komplecie – liczyć 5 osób i nie być zainfekowana przez AI. Zdrowie poszczególnych osób łatwo określić. Zainfekowani mają charakterystyczne glitche, grafika postaci rozmywa się, są na niej zakłócenia. Podobne do tych, które widać na różnych elementach w grze.

By odlecieć z planety trzeba naprawić trzy elementy statku – moduł zasilania (90), prawy (70) i lewy silnik (50), czyli potrzeba łącznie 210 elektroodpadów.


Hardcore survivor (złote trofeum / 175 GS)

Przeżyj 30 dni / Survive 30 days

Nie jest to takie trudne jak się początkowo wydaje, choć po 3 tygodniach zaczynają się schody. Przy odrobinie szczęścia da się przeżyć 30 dni podczas normalnego przechodzenia gry. Najważniejsze jest zdrowie załogi i to, by byli najedzeni. Ciepło powoduje, że dużo wolniej tracą energię przebywając pod dachem. Zapas elektroodpadów zapewnia spokój, gdy elementy bazy zaczynają się psuć i trzeba je naprawić.

Comments

comments