Kontrowersyjny temat, dobry wydawca i w miarę doświadczona ekipa. Taki miks wystarczy, aby osiągnąć sukces?

Vile Monarch to kolejne polskie studio, które w tym roku wydaje największy w swojej historii projekt. Czy Weedcraft Inc pozwolił warszawskiej ekipie wskoczyć na wyższy poziom – finansowy i artystyczny? Być może. To jednak nie budowanie napięcia przed przedstawieniem najważniejszych not gry, a realna ocena sytuacji. Weedcraft Inc to przykład produkcji, która bardzo mocno podzieliła media.

Na ten moment Weedcraft Inc całkiem przyzwoicie radzi sobie w zestawieniach najchętniej kupowanych gier na Steamie i GOG-u. Na platformie Valve dostępnych jest około 180 recenzji użytkowników, z czego 72% jest pozytywnych. Jak wyglądają noty światowych mediów? Rozbieżność całkiem spora.

Przykładowe recenzje Weedcraft Inc

9/10 – Digital Downloaded
8/10 – JeuxActu
8/10 – GamingTrend
7,5/10 – PC Gamer
5/10 – GameSpot

Obecnie dostępne recenzje Weedcraft Inc dają średnią ocen na poziomie ok 60%. (via GameRankings) Na pewno odstraszające muszą być noty jak ta, którą wystawił GameSpot. Z drugiej strony nie brakuje bardzo optymistycznych tekstów. Szkoda jednak, że niewiele dużych, światowych serwisów oceniło Weedcraft Inc.

Jak to wygląda w Polsce? U nas również nie ma wielu recenzji. Swój tekst napisało raptem kilka serwisów, w tym Interia.pl. Ocena 7/10 wpisuje się w średnią not.

Weedfraft Inc. to całkiem przyjemna strategia, która na dłuższą metę mogłaby znudzić (w końcu ile można sadzić, podlewać i przycinać jakieś tam roślinki…), ale odpowiednio dozowana, może zapewnić ci całkiem przyjemną i oryginalną rozgrywkę. To gra lekka i przyjemna, choć na pewno nie łatwa, szczególnie w drugim scenariuszu. I całkiem nieźle narysowana!

Kolejną recenzję znajdziemy na Ekspert Ceneo. Dawid Sych bawił się bardzo dobrze, nawet mimo początkowych problemów.

Na pierwszy rzut oka produkcja Vile Monarch wygląda jak gierka z Facebooka, ale kryje w sobie głębię cechującą najlepsze empire buildery. Na początku czułem się trochę zagubiony, ale po krótkim czasie przełączałem się pomiędzy poszczególnymi ekranami i oknami bez wahania. Co więcej, elementy zapożyczone z wspomnianych wyżej fejsbukowych klikaczy sprawiają, że od gry naprawdę trudno się oderwać.

Do listy pozytywnych recenzji należy dopisać jeszcze tekst Polygamii. Krzysztof Kempski docenia poziom rozbudowania gry i wystawia wysokie 4/5.

Pomijając jednak dość niekonsekwentny klimat i tak jestem pod dużym wrażeniem tego, co udało się Polakom osiągnąć. Wzięli się nie tylko za realizację ciekawego tematu, ale przede wszystkim zrobili to, co lubię najbardziej – dobrą, kompletną grę, która naprawdę zaskakuje stopniem rozbudowania. Może i wygląda nieco jak produkcja ze smartfona, ale dużo bardziej od takowej potrafi zaangażować. Polecam nie tylko tym bardziej bezpośrednio zainteresowanych tematem.

W średnią ocen wpisuje się również recenzja na gram.pl z notą 7,5/10. Małgorzata Trzyna chwali przede wszystkim poziom rozbudowania gry.

Weedcraft Inc jako symulator zarządzania sprawdza się znakomicie, jest pełen detali, rozbudowanych opcji i szczegółowych informacji. Podczas zabawy trzeba zwracać uwagę na mnóstwo elementów: co sprzedawać i komu, w jakiej cenie, jak wygryźć konkurencję, jak poprawić jakość zioła, które miejsca wykupić i jak je urządzić, kogo zatrudnić, jakie umiejętności wybrać, jak nie dać się złapać, które specjalne zadania wykonać. W pewnym momencie można nawet zmienić prawo i doprowadzić do zalegalizowania zioła.

Comments

comments