Amerykańscy analitycy policzyli jak duży wpływ na sprzedaż gry ma bijący rekordy popularności serial.

Według danych NPD Group w USA w grudniu zeszłego roku sprzedaż Wiedźmina 3 była aż o 554% większa niż w analogicznym okresie 2018 roku. Z kolei książki mogą pochwalić się wzrostem o jeszcze więcej, bo 562%. W przypadku gry oczywiście swoje zrobiła premiera wersji na Nintendo Switch, która pojawiła się krótko przed premierą serialu Netflixa. Mimo wszystko znaczącą rolę w tak ogromnym wzroście miała właśnie popularność produkcji z Hanrym Cavillem w roli głównej. Patrząc tylko na PC, PS4 oraz Xbox One, wzrost rok do roku wyniósł 63%. Dane dotyczą wyłącznie sprzedaży pudełkowej.

Analityk NPD Group Sartori Berbeck podkreśla, że przykład Wiedźmina to idealny dowód na to jak efektywne biznesowo może być przenoszenie silnej marki z jednego medium na drugie. Uważni obserwatorzy działań CD Projektu nie powinni być zdziwieni. Wprawdzie to nie polskie studio sprzedało licencję do Netflixa, ale od dawna znane są jego plany przenoszenia własnych IP do innych obszarów branży rozrywkowej. Zakładam, że tę strategię najlepiej pokaże dopiero Cyberpunk 2077, ponieważ CD Projekt posiada pełne prawa do tego IP.

Comments

comments