Remake Saboteur!, za który odpowiada studio SimFabric i twórca oryginału z 1985 roku Clive Townsend, okazał się wielkim sukcesem. Dzięki temu serię czeka interesująca przyszłość.
Wydany Saboteur! na Switcha zarabia na siebie praktycznie od premiery. Dowiedziałem się, że koszty stworzenia remake’u zwróciły się w dwa dni, a tytuł pnie się w rankingach najpopularniejszych gier w kategoriach produkcji platformowych, arcade i przygodowych. Sukces przełożył się na dalsze działania studia SimFabric, o których poinformował mnie Emil Leszczyński.
„Po udanym debiucie Saboteur! na Nintendo Switch podjęliśmy decyzję o wydaniu go na PC w sklepie Steam. Premiera będzie miała miejsce 30 listopada. Wersja PC prócz pada będzie miała też obsługę klawiatury z opcjami ustawień jak w starych komputerach. Uruchomiliśmy również porting gry na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Planowane wydanie na tych konsolach to styczeń-luty 2019. Gra na premierę PC będzie zawierała dodatek Retro, zawierający dodatkowe elementy, które powinny ucieszyć retro-maniaków. M.in. scanlines – symulujące obraz z gry, jak na retro telewizorach z lat 80., oryginalną muzykę i grafiki z wersji 1985 roku, które będzie można przełączać i przenieść się jeszcze mocniej do tamtych czasów. Dodatek Retro będzie również dodany do wydanej już 9 listopada wersji na konsolę Nintendo Switch oraz na pozostałe dwie konsole: PlayStation 4 i Xbox One.” – mówi Emil Leszczyński.
Twórcy rozpoczęli rozmowy w sprawie wydania Saboteur! i zapowiedzianego już wcześniej Saboteur II: Avenging Angel na Switcha w wersji pudełkowej. Propozycja pudełka powstała z oryginalną grafiką i nazwą z 1985 roku. Nie wiadomo jeszcze, czy dostaniemy dwie gry osobno, czy wydanie zbiorcze 2 w 1.
Jak już wspomniałem, SimFabric zapowiedziało wydanie remake’u Saboteur II: Avenging Angel oraz całkowicie nowej części – Saboteur 3 SiO. Jak udało mi się dowiedzieć, dwójka ma mieć premierę w styczniu – na PC i Switchu, oraz w marcu na PlayStation 4 i Xboksa One.
Ale to nadal nie wszystko, bo polskie studio wraz z twórcą Clivem Townsendem już planują przyszłość serii. Po wydaniu dwóch remake’ów i stworzeniu całkowicie nowego Saboteur 3 SiO, powstaną… dwie kolejne części. Saboteur Zero ma być prequelem jedynki, a Saboteur 3D przeniesie grę do nowego silnika 3D (pewnie Unity lub Unreal Engine 4). Oba tytuły są nazwami roboczymi, a więcej szczegółów poznamy w przyszłości. Dowiecie się o nich oczywiście ze strony Graczpospolita.pl. Wszystkie trzy wspomniane tytuły trafia na PC, PlayStation 4, Switcha i Xboksa One.
2018.11.09 – Saboteur! (Switch)
2018.11.30 – Saboteur! (PC)
2019 styczeń/luty Saboteur! (PS4, XO)
2019 styczeń – Saboteur II: Avenging Angel (PC, Switch)
2019 marzec – Saboteur II: Avenging Angel (PS4, XO)
TBA Saboteur 3 SiO (PC, PS4, Switch, XO)
TBA Saboteur Zero (PC, PS4, Switch, XO)
TBA Saboteur 3D (PC, PS4, Switch, XO)
[…] игровой дизайнер компании Эмиль Лещинский сообщил, что все потраченные средства вернулись и проект начал […]