Podczas imprezy Pixel Heaven w Warszawie odbył się panel „Szampany wypite. I co dalej?” o tym, co planują w przyszłości takie studia jak The Astronauts, 11 bit studios i CI Games. Uczestniczył w nim Adrian Chmielarz, twórca m.in. Zaginięcia Ethana Cartera, który zdradził ciekawą informację na temat powstania gry Bulletstorm w wersji na PlayStation 3.

Współzałożyciel The Astronauts pracował wcześniej w innym warszawskim studiu People Can Fly, które tworzyło m.in. gry z serii Gears of War i Bulletstorm. Podczas panelu zdradził interesujący fakt. Bullestrom w wersji na PlayStation 3 powstał przez… serię Gears of War na Xboksa 360.

W grach tych użyty jest silnik graficzny Unreal Engine 3, który należy do firmy Epic Games. To właśnie oni stworzyli ww. gry, ale w pewnym momencie natrafili na problem. Chodziło o to, że seria Gears of War na konsoli Xbox 360 wyglądała obłędnie. Na PS3 nie było w tym czasie gry, która używając tego silnika prezentowałaby się równie okazale. Przez to w branży utarło się, że Unreal Engine 3 stworzony jest idealnie pod konsolę Microsoftu. Oczywiście Epicowi, którego silnik jest multiplatformowy, nie spodobał się ten fakt i postanowili coś z tym zrobić.

Chcąc zachęcić twórców do Unreal Engine 3 podjęli decyzję, by Bulletstorm – który miał być wydany na PC i X360, trafi także na PlayStation 3. Chodziło przede wszystkim o pokazanie możliwości tego narzędzia, właśnie na produkcji działającej na konsoli Sony. Finalnie gra ukazała się w 2011 roku, prezentując wyjątkowy kunszt graficzny i w pełni wykorzystując możliwości silnika Unreal Engine 3 na PS3.

Jak pamiętamy, gra mimo dobrych ocen nie okazała się wielkim sukcesem, co jest wielce krzywdzące. W końcu tytuł ten jest pozycją niezwykle udaną, a wie to każdy, kto miał z nią styczność.

Comments

comments

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.