Podczas zakończonego niedawno Digital Dragons dwukrotnie przeszedłem demo Bound studia Plastic. Osobiście jestem zmiażdżony tym co zobaczyłem i odczułem, ale fani długich rozgrywek mogą być niezadowoleni.

Bound to platformówka 3D w której główną rolę gra baletnica i niesamowity świat. Miałem okazję rozmawiać z Michałem „Bonzajem” Staniszewskim z Plastic (cała rozmowa na łamach audycji Giermasz) i dowiedziałem się kilku interesujących informacji. Niestety nie chciał zdradzić szczegółów fabuły, gdyż można przez to częściowo zepsuć doznania płynące z zabawy.

Bound

Zapytałem Michała o czas rozgrywki, gdyż grając w demo i rozmawiając z pozostałymi twórcami, miałem wrażenie, że nie będzie to długa zabawa.

„Celowaliśmy w półtorej godziny do dwóch. Tej długości co Journey, na jedno posiedzenie, jeden wieczór. Wydaje mi się, że będzie trochę dłużej, bo ludzie zatrzymują się, oglądają rzeczy, czego nie przewidzieliśmy. Chcieliśmy, żeby grę można było przejść na więcej niż jeden sposób. Podpowiem i zahintuję, że nasza gra jest emocjonalnie i wizualnie inna niż wszystkie, ma platynowe trofeum. Jest przemyślane i bardzo trudno je zdobyć. Wyliczyliśmy, że będzie to wymagało około 80-90 godzin gry. To będzie wyzwanie.”

Bound

Co ciekawe, główna bohaterka miała być biegaczką:

„Jest to ciekawa historia, bo na samym początku nie planowaliśmy w ogóle by postać była tancerką. Miała być biegaczką. Jak już zrobiliśmy pierwszy set animacji, to odpowiedź od Sony była: wszystko działa pięknie, ale wasza postać wygląda jakby była z gry. Jest to zdecydowanie problem, żeby się jakoś wyróżnić. Kolega podesłał mi wideoklip z tańca nowoczesnego, w którym stwierdziłem, że dziewczyna która tańczyła z punktu widzenia ekspresji jaką wykonuje, pasowała idealnie do stanu emocjonalnego naszej bohaterki. Wtedy stwierdziłem,, że pójdziemy w taniec.”

Mimo, że Bound będzie krótkie, ja jestem kupiony. Gra wygląda fenomenalnie, a odczucia są na zupełnie innym poziomie. Doszło do tego, że inni dziennikarze poganiali mnie, bo potrafiłem stać w miejscu i oglądać niesamowity świat stworzony przez studio Plastic. Premiera jeszcze w tym roku, a datę premiery powinniśmy poznać na zbliżających się targach E3.

Comments

comments

O Autorze

Michał Król

Bawi się różnymi tytułami od ponad ćwierć wieku i lubi o tym pisać. Grający na wszystkim prześmiewca wojenek sprzętowych, wyznający motto „Nie ważne na czym grasz, ważne ile przyjemności ci to daje”. Wielki fan i ambasador polskich gier, które promuje w Internecie, radiu i na papierze.

Podobne Posty