19 stycznia na Xboksie One miała premierę świetna gra studia The Astronauts – Zaginięcie Ethana Cartera. Co prawda prawie 3,5 roku po PC i 2,5 po PlayStation 4, ale jak się okazało, inwestycja się opłaciła.
Warszawskie studio w pocie czoła pracuje nad bardzo ciekawie zapowiadającym się Witchfire, ale znaleźli czas, by przenieść na konsolę Microsoftu swoją debiutancką grę. W sumie ma to sens, bo tytuł ten sprzedał się na PC i PS4 w milionie egzemplarzy, co zapewnia ekipie spokojną przyszłość. Zliczający szacunkowo dane Steam Spy pokazuje, że grę nabyło 653-678 tysięcy osób. O te statystyki, ogólną sprzedaż i wersje na Xboksa One zapytałem Adriana Chmielarza z The Astronauts.
„Mogę potwierdzić, że milion kopii Zaginięcia Ethana Cartera sprzedaliśmy. Dane na Steam Spy’u są całkiem akuratne. Reszta to PlayStation 4 i Xbox One, ale Xbox to dopiero początek. Jesteśmy z niego zadowoleni, bo już nam się cała inwestycja zwróciła i od teraz gra na XO tylko zarabia. Ale oczywiście tutaj przewaga PS4 jest znacząca.” – odpowiada Adrian Chmielarz.
Zaginięcia Ethana Cartera na Switcha raczej na pewno nie trafi, więc studio może w pełni skupić się na Witchfire. Jeśli jednak ktoś z Was nie grał w debiutancką grę warszawiaków, to przy okazji polecam nasz poradnik do osiągnięć i trofeów.