CD Projekt ponownie zaskoczył bardzo dobrymi wynikami finansowymi. To dobry prognostyk przed świetnie zapowiadającym się IV kwartałem.
Aż 38% wzrostu przychodów zanotowała grupa względem poprzedniego roku. Dało to 92,9 mln zł wpływów i 14,9 mln zł zysku netto. Tak dobre rezultaty spółka zawdzięcza ciągle niesłabnącej popularności Wiedźmina 3. Wyniki za III kwartał poprawiły pierwsze wpływy z tytuły sprzedaży wersji na Switcha. Ta, o czym niedawno pisałem, pozwoliła grze wrócić na listy bestsellerów. Wzrost sprzedaży zanotował również GOG.
Sprzedaż Cyberpunka 2077 – pierwszy milion już jest?
W raporcie uwagę analityków zwróciła „sprzedaż przyszłych okresów”. W tym miejscu spółka księguje wpływy i należności z tytułu pre-orderów. W raporcie za III kwartał wartość tej pozycji wynosi 136 mln zł. Według części analityków można na tej podstawie wnioskować, że liczba zamówień przedpremierowych Cyberpunka 2077 przekroczyła już milion sztuk. Zarząd CD Projektu ogranicza się do stwierdzenia, że obecny popyt na grę jest zgodny z oczekiwaniami.
Gwint rośnie dzięki wersji na iOS
Wyniki za III kwartał nie uwzględniają dwóch ważnych premier, które miały miejsce w październiku. Pierwszą jest Wiedźmina 3 na Switcha. Druga to Gwint na urządzenia z systemem iOS. W tym drugim przypadku Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy CD Projektu, podzielił się bardzo ciekawymi danymi. Okazuje się, że po pierwszych trzech tygodniach od debiutu mobilnej wersji odpowiadała ona za aż 68% przychodów z karcianki. Być może Gwint wreszcie znalazł miejsce dla siebie i są to telefony, a nie jak wcześniej planowano, konsole. O tym zapewne przekonamy się w raporcie za IV kwartał.