Program akceleracyjny ARP Games obserwuję od pierwszej edycji, bo przewija się tam sporo ciekawych projektów. Tym razem poznaliśmy kolejne, które zakwalifikowały się do 4. edycji.
Z poprzednich lat pamiętam np. artystyczną grę Weakless studia Cube.ish, opowiadającą o dwójce wędrowców – niewidomym i niesłyszącym, czy White Peony, będące doświadczeniem snu w azjatyckiej otoczce. Z każdej edycji programu dało się wyłowić perełkę, więc liczę na to, że i tak będzie tym razem. W pierwszej fazie wyłaniania projektów do ARP Games znamy tylko tytuły, ale mogę obiecać, że po ujawnieniu konkretów sprawdzę czy warto się czymś zainteresować.
Wśród 16 zgłoszonych projektów zostało wyłonionych 5, plus 2 rezerwowe. Wyboru dokonali specjaliści z takich polskich studiów jak Huuge Games, IMGN.pro, Anshar Studios i Wastelands Interactive.
1. Artsul – ŁM3 Team
2. Norse Reigns – Dredge Games
3. Forest Watch – Fluffy Creatures Studio
4. Train Time Travel – My Next Games
5. Project Phantom – Sigur Studio
Rezerwowi:
1. Tappi – Tappi
2. Alastal Project – Dragwa Games
Wybrane zespoły po podpisaniu umowy mają trzy miesiące na stworzenie pod okiem mentorów grywalną wersję, którą będą mogli zaprezentować wydawcom.
Jeśli tworzycie gry i zastanawiacie się, czy wasz projekt ma szanse powodzenia, oraz czym jest tak naprawdę ten program akceleracyjny, to polecam nasz ubiegłoroczny wywiad z Remigiuszem Kopoczekiem, prezesem ARP Games.