Giełdowy raport roczny 11 bit studios zdradza wiele ciekawych informacji i potwierdza te, o których już pisaliśmy.

Nie ma co ukrywać, że oczekiwania wobec twórców świetnego This War of Mine są olbrzymie. Gracz pokładają wielkie nadzieje we Frostpunku, strategicznym citybuilderze z elementami survivalu i wyborami moralnymi.

FROSTPUNK

Projekt jest na ostatniej prostej – przechodzi wewnętrzne i zewnętrzne testy, by usunąć ostatnie błędy. Gra jest optymalizowana i tłumaczona na siedem języków. W produkcję zaangażowanych jest blisko 50 pracowników 11 bit, a do tego dochodzą zewnętrzni podwykonawcy. Zgodnie z tym co prognozowali analitycy wiemy, że premiera Frostpunka została przesunięta na 24 kwietnia 2018 roku. Studio zdradziło ostatnio w wywiadzie dla serwisu Rock, Paper, Shotgun, że gra doczeka się wsparcia dla modów, choć nie nastąpi to w dniu premiery. Kolejnym krokiem są dodatki – nowe scenariusze, które pojawią się za jakiś czas w formie darmowych aktualizacji a także płatnych DLC. Wspomniana premiera dotyczy tylko komputerów PC, zarówno w wersji cyfrowej jak i pudełkowej. Jak jednak wiemy, Frostpunk trafi także na konsole. Kiedy dokładnie? Na razie nic nie wiadomo. Ostatnio pojawił się też blisko godzinny gameplay, na którym widać, jak rozbudowana jest to gra.

Frostpunk będzie największą i najdroższą produkcją w historii studia. Sumując nakłady finansowe poniesione na stworzenie tytułu z wydatkami przeznaczonymi na marketing, koszt ogólny przekroczy 10 milionów złotych. Zarząd 11 bit studios mocno liczy na tę grę i w ich ocenie potencjał komercyjny powinien być wyższy niż This War of Mine. Patrząc na koszty i nakład pracy, jest to oczywiste.

Frospunk w cyfrowej dystrybucji będzie kosztować na świecie 29,99 euro, czyli około 125 zł. Lepiej mają gracze z Polski, bo bogata edycja pudełkowa „Victorian Edition” będzie dostępna za 109,99 zł, tyle samo co wersja cyfrowa dla naszych rodaków.

THIS WAR OF MINE

11 bit studios cały czas pracuje też nad wsparciem do wydanego w 2014 roku na pecety This War of Mine. W styczniu 2016 otrzymaliśmy This War of Mine: The Little Ones na PlayStation 4 i Xboksie One, a w kwietniu 2017 dowiedziałem się, że szacunkowa sprzedaż TWoM wynosi 3 mln egzemplarzy. Spółka chwali się w raporcie, że zainteresowanie wzrosło podczas steamowych wyprzedaży, więc liczba ta może być znacznie wyższa.

W listopadzie ubiegłego roku otrzymaliśmy też pierwszy dodatek z serii This War of Mine: Stories z podtytułem Father’s Promise. Odbiór graczy był pozytywny, więc spółka idzie za ciosem. Dowiedzieliśmy się, że powstaną w sumie trzy, a Premiery dwóch kolejnych dodatków z serii TWoM: Stories planowane są w 2018 roku. Więcej szczegółów poznamy prawdopodobnie w okolicach kolejnego – tym razem kwartalnego – raportu giełdowego.

PROJEKT 8

Na koniec zostaje gra o roboczym tytule Projekt 8. Projekt ten trafi do sprzedaży po Frostpunku, więc istnieje szansa, że jego akcja będzie dziać się w tym samym świecie. Dlaczego? Bo Frostpunk jest traktowany przez studio jako nowy świat, który może być wykorzystywany w innych grach w przyszłości. Może, ale nie musi. Ale sami planowali to od początku, twierdzą też, że jest taka opcja oraz – nigdy nie mów nigdy. 11 bit studios informuje tylko, że Projekt 8 tworzy aktualnie blisko 20-osobowy zespół, a prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Comments

comments

Jedna odpowiedź