This War of Mine, ukazujące próbę przetrwania cywili w ogarniętym wojną mieście, zadebiutowało w roku 2014. Gra okazała się wielkim sukcesem komercyjnym warszawskiego studia 11 bit studios, a teraz poznaliśmy szacunkową sprzedaż tego tytułu. Liczba robi wrażenie.
Na zaproszenie Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych udałem się do Warszawy na konferencję Game Story II, której tematem przewodnim było przenikanie się świata filmu i gier. Wśród wielu znakomitych gości pojawił się także Paweł Miechowski (pozdrawiam!) z 11 bit studios. Podczas sesji „Modele biznesowe w produkcji filmowej i gier wideo” zdradził on, jak aktualnie wygląda sprzedaż This War of Mine. Nie są to sztywne dane, tylko szacunkowe, ale liczby robią wrażenie.
„Pierwotna wersja [This War of Mine] kosztowała około 700 tysięcy dolarów. Ze sprzedaży przez Steama zwróciło się to przez dwa dni. To jest jakiś fenomen. To się rzadko kiedy zdarza przy takiej kwocie. Do dzisiaj – to nie są dokładne liczby, bo na raportach się nie znam – na Steam Spy’u [narzędzie szacunkowo podające sprzedaż na Steamie] jest 1 milion 700 tysięcy, co najmniej kilkaset tysięcy sprzedanych na pozostałych platformach cyfrowych, plus po kilkaset tysięcy na konsolach. >Pi razy oko< – i jest to bardzo swobodna informacja – 3 miliony sprzedanych globalnie sztuk.” – powiedział podczas konferencji Paweł Miechowski.
Trzy miliony to bardzo dobry wynik jak na tego typu grę. Wchodzi w to This War of Mine na PC oraz wydane w styczniu 2016 This War of Mine: The Little Ones na PlayStation 4 i Xboksie One. Nie wiem czy liczby te uwzględniają umowę z Sony, bo na PS4 gra była dostępna w ramach abonamentu PlayStation Plus. Trzeba jednak pamiętać, że są to szacunki a nie twarde dane. Nie zmienia to faktu, że 11 bit studios zarobiło na tej grze górę złota.
Czy Frostpunk powtórzy sukces This War of Mine? Można być optymistą, zwłaszcza po opublikowanym we wtorek trailerze i kilku szczegółach na temat gry. Trzymamy kciuki. Akcjonariusze pewnie też.
Najlepiej sprzedające się polskie gry:
Seria Wiedźmin (studio CD Projekt RED) – 25 mln
1. Wiedźmin 3: Dziki Gon (CD Projekt RED) – blisko 10 mln
2. Dying Light (Techland) – 7,5 mln graczy
3. Lords of The Fallen (CI Games) – ponad 7 mln
4. Sniper: Ghost Warrior (CI Games) – 3,8 mln
5. This War of Mine (11 bit studios) – około 3 mln
6. Sniper: Ghost Warrior (CI Games) – 2,4 mln