Split to gra FPP z unikalną mechaniką, gdzie podstawą jest tworzenie kopii postaci i manipulowanie czasem.
W roku 2072 – czyli pięć lat przed Cyberpunkiem 2077 😉 – globalna sieć była tak zaawansowana technologicznie, że potrzeba było ją w pełni kontrolować. Odpowiada za to System Tarcza, który sprawuje pieczę nad wszystkimi kanałami komunikacji, bezpieczeństwem i działaniem całej aglomeracji. W pełni autonomiczny system nie potrzebuje ludzkiej pomocy. Człowiek musiał stworzyć więc Split, mechanizm kontrolujący czas, przy jednoczesnej możliwości tworzenia klonów w czasie rzeczywistym. Jako jedyny pozwala na oszukanie systemu kontrolowanego przez sztuczną inteligencję.
Tak wygląda scenariusz, a w wielkim skrócie Split to gra FPS z elementami logicznymi i strzelaniem. Na trailerze mechanika sprawuje się wyśmienicie, więc jestem ciekaw jak to będzie działać podczas grania. Za tym pomysłem stoi studio Woodland Games z Włocławka, które w portfolio ma trzy gry mobilne. Split to ich pierwsza „duża” produkcja, która w przyszłym roku ma trafić na PC.