Rise of Insanity – poradnik do osiągnięć/trofeów na PC, Xbox One

Producent: Red Limb Studio
Wydawca: Red Limb Studio
Data premiery: 01.03.2018 (PC), 15.06.2015 (Xbox One)

Wskazówki:

Trudność trofeów/osiągnięć: 2/10
Liczba trofeów/osiągnięć offline: 12 szt.
Liczba trofeów/osiągnięć online: 0 szt.
Czas potrzebny do calaka: 1-2 godziny
Grę trzeba ukończyć co najmniej: 1 raz
Trofea /osiągnięcia możliwe do pominięcia: tak
Możliwość powrotu do wybranego poziomu: nie
Poziom trudności wpływa na trofea/osiągnięcia: brak

Zdobycie calaka lub platyny w Rise of Insanity jest szybkie, łatwe i przyjemne, zwłaszcza że sama gra zdecydowanie należy do udanych (sprawdź naszą recenzję). Przejście całości zajmuje maksymalnie dwie godziny, a z poradnikiem pozwalającym zdobyć wszystkie znajdźki może to zająć jeszcze mniej czasu. Warto więc przy pierwszym przejściu skupić się na poznawaniu historii, a dopiero przy drugim podejściu na osiągnięciach. Z poniższym poradnikiem zdobycie calaka będzie wręcz banalne.

UWAGA! Gra miewa problemy i niektóre osiągnięcia mogą się zglitchować. Na szczęście są sposoby, aby sobie z tym radzić (przetestowane zresztą przez niżej podpisanego). Jeśli więc nie wpadnie Ci jakiś achievement, spokojnie dokończ grę skupiając się na innych osiągnięciach. Dopiero potem usuń zapisy stanu gry – koniecznie ze wszystkich miejsc, a więc nie tylko z konsoli, ale i chmury. Potem zacznij grę od nowa. Nie jest ona długa, a wiec dużo nie stracisz. W przypadku achievementa Sir Theodor Dowell problemów możesz być niemalże pewien, jeśli w trakcie zabawy gra się zawiesi. Wtedy masz niemalże 100% pewności, że osiągnięcie nie zostanie odblokowane.

Jeśli chcesz maksymalnie oszczędzić czas, calaka możesz zrobić posiłkując się poniższym wideo przedstawiającym przejście całej gry z zaliczeniem wszystkich osiągnięć.


Rebel / Buntownik

Don’t listen to your wife and go to next level not switching the TV off on the first level.

Na początku gry (będziesz wtedy w swoim domu) usłyszysz głos żony, która poprosi Ciebie o wyłączenie telewizora. Wystarczy, że nie zrobisz tego. Po krótkim czasie zadzwoni telefon, który wystarczy odebrać i cieszyć się osiągnięciem.


Eye check / Wizyta u okulisty

Solve the puzzle with the padlock in the hospital.

Osiągnięcie fabularne, nie da się pominąć.


Plumber / Hydraulik

Find the mystery with the leak in the basement.

Osiągnięcie fabularne, nie da się pominąć.


Attentive Listener / Uważny słuchacz

Listen to every tape recorder.

Odsłuchaj nagrania ze wszystkich magnetofonów. Są one ustawione zawsze w takim miejscu, że ciężko je pominąć. Osiągnięcie powinno więc wpaść samo przy okazji przechodzenia gry. W przeciwnym razie skorzystaj w wideo ze wstępu poradnika.


Electrician / Elektryka prąd nie tyka

Solve the puzzles with the electricity at home and night garden.

Osiągnięcie fabularne, nie da się pominąć.


Nosey / Ciekawski

Find every note and letter.

Znajdź wszystkie notatki i listy. Jest to najbardziej czasochłonne osiągnięcie. Aby je zdobyć najlepiej skorzystać z wideo ze wstępu do poradnika.


Flying School 1 / Szkoła Latania 1

Finish the first level without being beaten up.

Na początku rozgrywki dojdzie do momentu, w którym będziesz leciał przez tunel jako ptak. Wystarczy, że nie uderzysz wtedy w ścianę (spowoduje to powrót do początku sekwencji). Jeśli stanie się to raz, będziesz musiał rozpocząć grę od nowa, ponieważ przy tym przejściu już nie zaliczysz tego osiągnięcia. Na szczęście tunel jest bardzo szeroki i krótki, a więc jeśli nie zapomnisz o sterowaniu, bez problemu wykonasz zadanie.


Flying School 2 / Szkołą Latania 2

Finish the second level without being beaten up.

Podobnie jak wyżej. Tym razem chodzi o kolejną sekwencję, w której trzeba przelecieć przez tunel. Sprawa wygląda identycznie. Zadanie jest bardzo proste, ale błąd będzie wymagał rozpoczęcia gry od nowa.


Ring / The Ring

Watch the scary movie.

Po drugiej sekwencji w ogrodzie ponownie trafisz do swojego domu. Kuchnia będzie wtedy zawalona gruzami. Wystarczy, że podejdziesz do telewizora i wyłączysz go. Nie odchodź jednak i poczekaj kilka sekund. Po chwili uruchomi się film, a Ty dostaniesz osiągnięcie.


Sir Theodor Dowell / Sir Theodo Dowell

Find every armor pieces.

Znajdź wszystkie trzy elementy zbroi.

Miecz – po zakończeniu pierwszej sekwencji w ogrodzie trafisz ponownie do domu, a konkretnie pokoju swojego syna. Obok skrzyni znajdziesz miecz.

Tarcza – chwilę później będziesz musiał zejść do piwnicy, aby znaleźć bezpieczniki. Po przejściu przez drzwi skręć w prawo. Tarczę znajdziesz na skrzyni.

Hełm – do znalezienia w pierwszej sekwencji w miejscu, które wygląda jakby nie miało tekstur (wszystko dookoła jest białe). Na początku trafisz na biurko, przy którym dwie osoby będą ze sobą rozmawiać. Kawałek dalej znajdziesz kolejne biurko. Po zakończeniu animacji hełm znajdziesz tuż za nim.

W razie problemów skorzystaj z wideo ze wstępu do poradnika. Znajdziesz tam lokalizację wszystkich elementów zbroi.


Explorer / Eksplorator

Open 80 shelves and sideboards.

Otwórz 80 szuflad i kredensów. Okazji znajdziesz tak dużo, że osiągnięcie spokojnie wpadnie w czasie normalnego przechodzenia gry. Jeśli będziesz chciał zebrać wszystkie notatki i listy, niemożliwe jest pominięcie tego achievementa.


Masochist / Masochista

Get murdered five times.

W grze jest kilka miejsc, w których możesz zginąć. Najłatwiej jest to zrobić w tunelach, przez które należy przelecieć. Wystarczy, że uderzysz w ścianę. Po kilku próbach dostaniesz osiągnięcie. To jednak jest sposób, który jednocześnie wykluczy możliwość zrobienia achievementów Flying School 1/2. Jeśli jednak już je masz, ta metoda będzie najprostsza.

Jeśli jednak chcesz zdobyć wszystkie osiągnięcia przy jednym przejściu gry, musisz szukać innych okazji do zgonu (jest ich kilka). Proponuję początek gry. Po pierwszej sekwencji w ogrodzie trafisz ponownie do domu, konkretnie pokoju syna. Po wyjściu znajdziesz informację na ścianie, aby nie wchodzić do salonu (pomieszczenie nie będzie oświetlone, a w mroku pojawi się coś co zawsze Ciebie zabije). Aby pójść dalej musisz znaleźć bezpieczniki w piwnicy. Zamiast tam udaj się do salonu i daj się zabić. Powtórz pięć razy.

Comments

comments