Gdy pojawia się nazwa Google, producenta silnika Unity oraz słowo „Contest”, wiedzcie, że coś się dzieje. A pośrodku tego czegoś jest polska gra zręcznościowa.
Nie ma co ściemniać, europejski Indie Games Contest zorganizowane przez ww. firmy to naprawdę coś. Blisko 1000 zgłoszeń do konkursu, a w finałowej 20 znalazła się gra Lichspeer rodzimego studia Lichthund. Co prawda tytuł ten dopiero zmierza na mobilki, ale były one dopuszczone do rywalizacji. Sami twórcy są pod wielkim wrażaniem nominacji.
„Wyróżnienie jest dla nas szczególnie istotne. Lichtspeer był już nominowany i zdobył kilka nagród, nigdy jednak nie został doceniony przez tak rozpoznawalną markę jak Google z tak dużej liczby zgłoszeń. Termin wysłania zgłoszenia na konkurs był do 31 grudnia. Pracowałem nad optymalizacją wersji mobilnej do godziny 21.30, spóźniając się na imprezę sylwestrową. Co pokazuje, że jednak warto się zmotywować i dostarczyć jak najlepszy build na konkurs.” – powiedział nam Rafal Zaremba ze studia Lichthund.
A jest o co walczyć. Finałowa dwudziestka z automatu dostaje możliwość zaprezentowania swojej gry podczas imprezy głównej imprezy 16 lutego w Londynie. Do tego miesięczna promocja na billboardzie w stolicy Anglii, zaproszenia na imprezę Google Play dla najlepszych twórców aplikacji oraz smartfon Pixel XL.
Później jest tylko lepiej. Zwycięzca zgarnia kampanię wartości 50 000 euro o jednego z infuencerów jutubowych, wystęo i promocję wideo Android Developer Story, bilety na GDC 2017 w San Francisco i 20 000 dolarów do wykorzystania chmurze Google Cloud Platform. Na bogato.
Ale konkurencja jest mocna. Czterech przedstawicieli ma Francja, są i Holendrzy (3 gry) czy Finowie i Brytyjczycy (2), a mocni są też Czesi – w postaci świetnego Samorosta 3. A zwycięzcę poznamy 16 lutego podczas wspomnianego finału w Londynie.
Finałowa 20 europejskiego konkursu Indie Games Contest:
Blind Drive – Lo-Fi People (Izrael)
Causality – Loju (Wielka Brytania)
Crap! I’m Broke: Out of Pocket – Arcane Circus (Holandia)
Egz – Lonely Woof (Francja)
Ellipsis – Salmi GmbH (Niemcy)
Gladiabots – GFX47 (Francja)
Happy Hop: Kawaii Jump – Platonic Games (Hiszpania)
Hidden Folks – Adriaan de Jongh (Holandia)
Lichtspeer – Lichthund (Polska)
Lost in Harmony – Digixart Entertainment (Francja)
Mr Future Ninja – Huijaus Studios (Finlandia)
Paper Wings – Fil Games (Turcja)
PinOut – Mediocre (Szwecja)
Power Hover – Oddrok (Finlandia)
Reigns – Nerial (Wielka Brytania)
Rusty Lake: Roots – Rusty Lake (Holandia)
Samorost 3 – Amanita Design (Czechy)
The Battle of Polytopia – Midjiwan AB (Szwecja)
twofold inc. – Grapefrukt games (Szwecja)
Unworded – Bento Studio (Francja)