Dotarły do mnie ciekawe informacje, a dotyczą świetnego studia Platige Image, znanego z genialnych cinematików do gier czy reklam. Okazuje się, że warszawska spółka ma zamiar otworzyć własne studio produkujące gry. Przynajmniej wiele na to wskazuje.

W 2013 roku Platige Image zostało większościowym udziałowcem demoscenowej grupy Plastic, twórców m.in. wydanych na PlayStation 3 gier Linger of Shadows i Datura. Ostatnio słyszeliśmy o nich przy okazji gry Bound, artystycznej platformówki powstającej przy współpracy z Sony Santa Monica na PlayStation 4. Tytuł ten ma pojawić się w tym roku, czyli są zajęci pracą.

Platige Image zostało ostatnio zaproszone do współpracy przez warszawskie studio 11 bit studios, a to nie koniec ich działań związanych z gamedevem.

Okazuje się, że poszukują osób z doświadczeniem tworzenia gier na silnikach Unity na platformy iOS i Android oraz specjalizujących się m.in. w produkcji gier na Unreal Engine. Co ciekawe, w przypadku silnika UE, osoba dołączy do zespołu PlatigeVR, w którym tworzone będą produkcje na platformy wirtualnej rzeczywistości – Oculus Rift, HTC Vive, PlayStation VR i Samsung Gear VR.

Produkcjami mobilnymi nie zajmie się studio Plastic, bo nie dość, że na głowie mają Bound, to pracują na swoim autorskim silniku. Co do Unreal Engine i technologii VR, wiele wskazuje na to, że Platige Image planuje wejść na rynek gier przeznaczonych wirtualnej rzeczywistości. Zajmie się tym PlatigeVR, ale czy uzyska status samodzielnego studia? Dowiemy się o tym w przyszłości. Tymczasem wysłałem pytania do studia i czekam na odpowiedź.

[AKTUALIZACJA] Studio odpowiedziało nam na pytania i wiemy już jaki segment gier ich interesuje.

Cinematik Platige Image do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon:

Comments

comments