Możliwe, że nie słyszeliście o strategii turowej Age of Civilizations, która ukazała się na mobilkach. Gra Łukasza Jakowskiego okazała się wielkim sukcesem, który odmienił życie twórcy. Rzucił wszystko i wyjechał w Bieszczady stworzył Age of Civilizations II.

Jak pisze sam twórca, jego gra ma prostą zasadę: easy to learn, hard to master. Zadaniem gracza jest zjednoczyć lub podporządkować sobie świat przy pomocy wojska i dyplomacji. Era po erze przechodzi się przez historię ludzkości, od pierwszych Cywilizacji po odległą i nieznaną przyszłość. W Age of Civilizations II posiada także rozbudowany edytor, gdzie można tworzyć całe scenariusze i mapy.

Wracając do pierwowzoru, AoC wyszło jako gra premium i osiągnęła olbrzymi sukces, bo została kupiona przez ponad 100 tysięcy graczy. To pozwoliło Łukaszowi Jakowskiemu na drastyczną zmianę swojego życia. A skąd pomysł na strategie historyczne? Zapytałem.

„Jeszcze zanim zacząłem tworzyć gry interesowałem się historią, która była i dalej jest dla mnie ogromną ciekawostką. Moim ulubionym gatunkiem gier od zawsze były strategie, a więc wybór na własną produkcję był prosty :)” – mówi Łukasz Jakowski.

Jak wielki był sukces Age of Civilizations? Gra wyszła tylko na mobilki i do tego w wersji premium, czyli płatnej. Dość ryzykowne posunięcie, zwłaszcza na Androidzie.

„Pierwsza część Age of Civilizations wyszła tylko na Androida i Windows Phone. Była to dla mnie przygoda, dodatkowy projekt w wolnym czasie na studiach, który przerodził się w coś więcej. Odbiór pierwszej części przez graczy przerósł moje oczekiwania, nie spodziewałem się takich wyników i nie byłem na to gotowy. Sukces był tak wielki, że zdecydowałem się przerwać studia na trzecim roku i skupić się na rozwoju gry i działalności.” – mówi Jakowski.

Jak niespodziewany sukces jedynki wpłynął na decyzję wydania kontynuacji? 21 listopada zadebiutowałeś z AoCII na PC, atrafi też na Androida i iOS. A z tego co wiem, grę tworzyłeś… samodzielnie.

„Bez sukcesu jedynki na pewno by nie było Age of Civilizations II. Stabilność jaką dała mi pierwsza wersja pozwoliła na prawie trzy lata pracy nad drugą częścią. I tak, cały projekt AoCII został stworzony tylko i wyłącznie przeze mnie.” – mówi Łukasz Jakowski.

Stworzyć samodzielnie grę i odnieść sukces, brzmi jak piękny sen wielu twórców. Jeśli chcecie, by sen Łukasza Jakowskiego trwał, możecie kupić Age of Civilizations II na Steamie. Zwłaszcza, że gra kosztuje jedynie 14,99 zł.

Comments

comments

105 komentarzy