Obie spółki opublikowały nowe raporty finansowe, w których znaleźć możemy całkiem niezłe zyski. W obu przypadkach możemy mówić o realizacji aktualnych planów.
Zacznijmy od CI Games, które jest w najgorszej sytuacji. Wiemy, że po premierze Sniper: Ghost Warrior 3 nie było w spółce różowo, ale wygląda na to, że powoli studio wychodzi na prostą. W III kwartale udało się wypracować zysk na poziomie 3,75 mln złotych. W całym 2017 roku spółka jest 5,2 mln zł nad kreską. Pomaga przede wszystkim stabilna sprzedaż najnowszej gry snajperskiej oraz spore cięcia budżetowe. Przykładowo Lords of the Fallen II nadal nie powstaje. CI Games dopiero szuka potencjalnego partnera biznesowego. Według najnowszych planów prace produkcyjne rozpoczną się w I lub II kwartale 2018 roku.
Z drugiej strony końca dobiegają prace nad trybem wieloosobowym do Sniper: Ghost Warrior 3. Jego premiera planowana jest na końcówkę bieżącego roku. Jednocześnie ekipa weszła w fazę pełnej produkcji kolejnej gry taktycznej. W tym celu CI Games nawiązało współpracę ze studiem Virtuos, które pracowało przy wielu produkcjach AAA. Najczęściej jako podwykonawca tworząc porty czy remastery.
CD Projekt może za to pochwalić się zyskiem w III kwartale na poziomie 36 mln zł netto. W tym czasie udało się też przekroczyć kolejny ważny kamień milowy – całkowity zysk brutto z Wiedźmina 3 i dodatków przekroczył barierę 1 mld złotych! Obecnie studio skupia się na pracach nad Cyberpunkiem i Gwintem. Ten drugi został ostatnio przeniesiony na nową wersję technologii, co ułatwi w przyszłości dalszy rozwój projektu.
Dobrze radził sobie również GOG. Sklep w III kwartale zanotował 33 mln zł przychodów, co daje wzrost rok do roku na poziomie 40%. Jest to najlepszy w historii wynik w tym okresie roku. Duża w tym zasługa Gwinta, który powstaje w kooperacji z CD Projektem RED, przez co część przychodów ze sprzedaży widocznych jest właśnie w wynikach GOG-a.