Włączam trailer Heavy Fire: Red Shadow i przecieram oczy ze zdumienia. Przecież to jest wydane w 2016 roku IS Defense z lekko zmienioną grafiką.
Heavy Fire to marka rail shooterów należąca do studia/wydawcy Mastiff, która zadebiutowała w roku 2010. Kilka odsłon tej serii stworzył nasz rodzimy Teyon. Na Wii i 3DS-a wyszło Heavy Fire: Special Operations i Heavy Fire: Black Arms, w 2011 roku Heavy Fire: Afghanistan (PC, PS3, Wii i 3DS) oraz w 2013 r. Heavy Fire: Shattered Spear (PC, PS3, Xbox 360). „Celowniczki” nie powalały grafiką czy wykonaniem, ale niska cena zapewniła im popularność. Ale wróćmy do tematu głównego.
IS Defense to shooter 360 stopni, stworzony przez gliwickie Destructive Creations. Bohater stoi w miejscu, ale musi odpierać ataki ze wszystkich stron. Gra wyszła na PC i miała pojawić się na Xboksie One. Miała, bo nigdy do tego nie doszło. Dlaczego? tego nie wiemy, ale strzelanie do terrorystów z ISIS nie jest wdzięcznym tematem. I teraz pojawia się Heavy Fire: Red Shadow, wyglądający identycznie jak IS Defense tylko ze zmienionymi teksturami. Zapytałem więc Jarosława Zielińskiego, szefa Destructive Creations, czy mają z tym coś wspólnego.
„Przez pewne problemy z tematyką, IS Defense nie mogło wejść na konsole. Odezwał się do nas właściciel marki Heavy Fire: zrobiliście grę tego typu, może chcecie nam to sprzedać i zrobimy sobie z tego Heavy Fire?. No to sprzedaliśmy im to” – mówi Zieliński.
By było ciekawie, za Heavy Fire: Red Shadow odpowiada inna polska ekipa – Anshar Studios, twórcy kosmicznej gry Detached czy świetnej mobilki TinyGameDev. Nie tworzyli jej od podstaw, ale dostali zlecenie od właściciela marki na podmianę tekstur i stworzenie portów. Tym samym w Heavy Fire: Red Shadow zagramy już na PlayStation 4, PlayStation VR, Xboksie One, a jeszcze w tym miesiącu gra trafi na PC.
Na koniec porównajcie sobie oba trailery.