Sporo dobroci spływa do nas z bostońskiej imprezy PAX East. Pixel Crow w końcu zaprezentowało świetnie zapowiadające się Beat Cop, Fool’s Theory zaorało gameplay trailerem Seven: The Days Long Gone, a tu kolejna polska petarda. Horror Husk.
Może i jestem lamerem, bo w Silent Hill grałem tylko w dzień, za to calak w Alana Wake’a to moja osobista duma. A dlaczego pisze o tych właśnie grach? Bo IMGN.PRO (to ci od Kholat) i UndeadScout zapowiedzieli narracyjny horror Husk.
Shivercliff jak każde niewielkie, zapomniane przez boga amerykańskie miasteczko, za dnia wygląda spokojnie i sielsko, za to po zmroku mogłoby by być areną działań serialowego seryjnego mordercy. Znajdziemy się tam za sprawą Matthew Palmera, ojca i męża poszukującego swojej zaginionej po katastrofie kolejowej rodziny.
„Shivercliff nie jest jednak miejscem z pocztówek. To świat w którym zacierają się granice między rzeczywistością, a koszmarem. A bohater niejednokrotnie będzie musiał walczyć o przetrwanie z czającym się w mrokach uliczek złem. To miejsce skrywa w sobie sekrety, których poznanie może wprawić w obłęd. A każdy krok w głąb miasteczka, to również krok w głąb samego siebie. Tam gdzie czają się uśpione od dawna demony.”
By dobrze wprowadzić się w klimat tej produkcji, proponuję krótki seans.
Trzeba przyznać, że zajawka wygląda zachęcająco, a ten Alan Wake nie chce mi wyjść z głowy. Założone w 2014 roku studio UndeadScout od początku miało pomysł na Husk. Pierwszoosobowy survival-horror z elementami walki, rozwiązywaniem zagadek i wciągająca fabułą. Nie brzmi znajomo?
„HUSK to przede wszystkim świetna koncepcja zespołu Undeadscout. Kiedy pojawili się u nas z propozycją współpracy byliśmy zachwyceni. Zaoferowaliśmy im pełną pomoc. Tym sposobem działamy teraz wspólnie i IMGN.PRO zaangażowane jest w proces powstawania gry na wielu płaszczyznach, wliczając w to moją ulubioną, którą mam przyjemność zajmować się osobiście – czyli fabułę. Myślę że po Kholat, gracze mogą się już spodziewać, że historia przedstawiona w Husk, będzie bogata w detale i intrygująca, ale jednocześnie bar-dziej czytelna i zrozumiała niż w przypadku naszego debiutanckiego dzieła.” – mówi Łukasz Kubiak z IMGN.PRO.
W Husk usłyszymy muzykę autorstwa Arkadiusza Reikowskiego, którego dzieła poznać mogliście w horrorach Kholat i Layers of Fear. Niestety na tę chwilę to wszystkie dostępne informacje. Nie jest znana nie tylko data premiery, ale też i platformy docelowe. Patrząc na historię Kholat, można strzelać, że będzie to PC i może w przyszłości także PlayStation 4.