ICO Partners przedstawiło obszerny raport dotyczący zainteresowania mediów m.in. grami, obejmujący cały rok 2015. Okazało się, że po raz kolejny najlepszy okazał się Wiedźmin 3: Dziki Gon, choć walka była zażarta.

Analizę wykonano na podstawie 60-70% stron internetowych, które używają narzędzi ICO Partners Media Monitoring, a obejmuje ona nie tylko portale związane z grami, ale także esportowe, filmowe, komiksowe i ogólnoinformacyjne. Minimalna ilość publikacji wyniosła 20 000.

Z opublikowanego raportu wynika, że najczęściej w 2015 roku pisano o Wiedźminie 3: Dziki Gon – 51 098 razy, a tuż za nim uplasował się Fallout 4 i GTA V. Co ciekawe, produkcja CD Projekt RED tylko raz – w maju – była grą nr 1 jeśli chodzi o ilość wzmianek w mediach, za to aż w 10 miesiącach plasowała się w najlepszej piętnastce.

Raport ICO Partners Media Monitoring

Jeśli chodzi o inne polskie akcenty, to w zestawieniach przewija się także Dying Light od Techlandu. W miesiącach styczniu i lutym jest na miejscu drugim, wpierw za GTA V, później za The Order: 1886, a w marcu występuje po raz ostatni – na miejscu 14 miesięcznego zestawienia.

A czy rok 2015 będzie należał do rodzimych produkcji? Można co prawda spodziewać się występowania polskich gier w zestawieniach miesięcznych, ale czy jest szansa na roczne Top 15? A kogo zobaczymy, może dodatki do Wiedźmina 3 (Krew i Wino) i Dying Light (The Following), Shadow Warrior 2, Sniper Ghost Warrior 3, Superhot, Layers of Fear, Hellraid, Kursk, Hard Reset Redux, może któraś z gier gliwickiego studia The Farm 51 (World War 3 lub Get Even), Bound… Sporo tego, a zaskoczyć może nawet Cyberpunk 2077.

Źródło: Gamesindustry & Icopartners

Comments

comments