Jak co roku w pierwszym dniu stycznia sprawdzamy jakie są najlepiej sprzedające się polskie gry ubiegłego roku. Pod uwagę bierzmy tylko zeszłoroczne debiuty i Steama.

Z racji braku dostępu do innych danych posiłkuję się tylko Steam Spy, które mimo iż nie idealne jest obecnie najlepszym źródłem informacji odnośnie sprzedaży gier. Mimo wszystko traktujcie poniższe zestawienie bardziej w kategorii ciekawostki. Na sprzedaż ma wpływ wiele kwestii, chociażby cena. Dla niemalże wszystkich druga pozycja na liście dla mało znanego Shadows 2: Perfidia będzie wielkim szokiem. Ta jednak wynika między innymi z ceny, która bez promocji wynosi mniej niż 10 zł. Inne produkcje z kolei dostępne były w różnych bundlach. Przykładowo Husk już w dniu premiery wylądował w Humble Monthly. Steam Spy lubi również zaniżać wyniki.

Aby zbędnie nie przedłużać przedstawiam listę. Numerem jeden jest Car Mechanic Simulator 2018, co szczególnie wielkim zaskoczeniem nie jest. Bez wątpienia był to jeden z faworytów w 2017 roku. Ale czy produkcja Red Dot Games była liderem jeśli chodzi o cały rynek? Gdyby doliczyć konsole (takich danych niestety obecnie nie mamy) pewnie wygrałby Sniper: Ghost Warrior 3. To jednak tylko może przypuszczenia.

Car Mechanic Simulator 2018 – 317 000*
Shadows 2: Perfidia – 188 000
911 Operator – 166 000
Husk – 166 000
Sniper: Ghost Warrior 3 – 166 000
Beat Cop – 140 000
Gold Rush: The Game – 123 000
Darkwood – 118 000 (wynik razem z wersją Early Access)
Superhot VR – 101 600
Ruiner – 100 000
Oh…Sir! The Hollywood Roast – 59 100
Observer – 57 000
Yet Another Zombie Defense HD – 51 800
A Trip to Yugoslavia – 41 000
Bulletstorm: Full Clip Edition – 35 700
Serial Cleaner – 24 000 (wynik tylko za 2017 rok)
Realpolitiks – 22 000 [AKTUALIZACJA] Oficjalny wynik na 1.01.2018 to 50 000 kopii na PC, iOS i Androidzie
Get Even – 18 700
Book of Demons (EA) – 17 200 (wynik tylko za 2017 rok)
X-Morph: Defense – 14 800
Bad Dream: Coma – 13 000
Oblicza Iluzji: Ukryta Moc – 13 000
Train Mechanic Simulator 2017 – 13 000
Deep Blue 3D Maze – 11 400
Seven – 9 700
Sky Force Reloaded – 9 400
Regalia – 9 200
Badass Hero (EA**) – 9 000
Edengrad (EA) – 9 000
Superhot: Mind Control Delete (EA) – 8 900
2 Ninjas 1 Cup – 8 700
Project Remedium – 7 700
Push – 7 700
Lost Grimoires 2: Shard of Mystery – 7 000
Steamburg – 7 000
Detached – 6 300
Driftland: The Magic Revival (EA) – 5 800 [AKTUALIZACJA] Oficjalny wynik na 1.01.2018 to 8 100 kopii
Inner Voices – 5 400
Slice, Dice & Rice – 5 300
Ultimate Fishing Simulator (EA) – 4 800
Inner Chains – 4 600
Archaica: The Path of Light – 3 400
Tower of Time (EA) – 4 300
Interkosmos – 4 100
Immortal Planet – 3 400
Gaben Kingdom – 3 300
Don’t Chat With Strangers – 3 100
Nice Slice – 3 100
Modern Tales: Age of Invention – 2 900
The Last Journey – 2 900
Hollow – 2 600
Scarlett Mysteries: Cursed Child – 2 400
Eight-Minute Empire – 2 200
Indygo – 1 800
Mad Age & This Guy – 1 400
Speedway Challenge League – 1 400
Lost Grimoires 3: The Forgotten Well – 1 000
Nighthaw-X3000 – 1 000
Darkest Hunters – 700

Warto porównać te dane do zeszłorocznych. Jak widać najważniejszym tytułom szło lepiej niż zeszłorocznym hitom – przede wszystkim więcej produkcji przekroczyło granicę 100 tys. sprzedanych kopii. Niestety rozczarowań również nie brakowało. Oby 2018 rok był jeszcze lepszy.

* Dane zebrane 1 stycznia
** EA oznacza Steam Early Access

Comments

comments