98 zgłoszeń do konkursu, 20 finalistów walczących o nagrodę Best Game oraz kolejnych 40 chcących zdobyć statuetkę w pozostałych kategoriach. Tak w skrócie wyglądało Indie Showcase na tegorocznym Digital Dragons.

Krakowska dwudniowa konferencja oferuje wiele atrakcji dla graczy i ludzi z branży. Wśród nich jest m.in. gala wręczania dorocznych nagród Digital Dragons oraz konkurs dla gier niezależnych – Indie Showcase. W tym roku miałem przyjemność przewodniczyć jury IS i po godzinach ogrywania różnych tytułów, udało się nam wybrać te najlepsze. Jak co roku, decyzję poprzedziła długa i bardzo gorąca dyskusja na argumenty. Dzięki temu wybraliśmy gry, które zasłużenie wygrały w poszczególnych kategoriach. Dodatkowo jako Graczpospolita.pl mieliśmy po raz pierwszy także swoją, dedykowaną nagrodę.

Zwycięzcy Indie Showcase 2018

Best Indie Game:
Carrion (studio Phobia Game Studio)

Rookie of the Year:
Molecats (ukraińskie studio Vidroid)

Best Indie Mobile Game:
Diggerman (studio Digital Melody)

Community Vote:
Carrion (studio Phobia Game Studio)

Students Talent Show:
GK Games

Najlepsza Polska Gra Niezależna na Digital Dragons – nagroda Graczpospolita.pl
Die for Valhalla (studio Monster Couch)

Nagroda Ustatkowanego gracza:
Numbala (studio Neurodio)

Zwycięzcom gratulujemy, a w naszym wcześniejszym newsie znajdziecie pełną listę gier startujących w konkursie. Polecam też tekst o zwycięskiej w dwóch kategoriach grze Carrion, o której pisaliśmy jako pierwsi w Polsce. W tym miejscu chciałbym podziękować Maciejowi Śliwińskiemu z Krakowskiego Parku Technologicznego, za zaufanie i doskonałą organizację wszystkiego co związane z Indie Showcase. Lepiej po prostu już być nie może.

Osobne podziękowania należą się świetnie zgranym i profesjonalnym jurorom konkursu Indie Showcase w roku 2018:

Artur Maksara (AMD, ARP Games), Maciek Miąsik (Pixel Crow), Mateusz Janczewski (Techland), Marek Czerniak (Indie Games Poland Foundation), Karol Zajączkowski (11 bit studios), Szymon Liebert (TVGRY), Michał Madej (CD Projekt RED), Joanna Buganik-Pałka (Crunching Koalas), Rafał Szrajber (The Strzemiński Academy of Art Łódź) i moja skromna osoba, jako przewodniczący jury z ramienia Graczpospolita.pl, Polskie Radio Szczecin i PSX Extreme.

Na koniec muszę podziękować twórcom niezależnym, którzy przez te dwa dni dzielnie prezentowali swoje gry. Naprawdę doceniamy to, że codziennie przez wiele godzin z takim samym zapałem i entuzjazmem opowiadaliście o produkcjach, nad którymi pracujecie. Świetna robota!

Comments

comments