Po wydaniu Layers of Fear 2, krakowska spółka Bloober Team skupia się na kolejnej, lekko już zapomnianej produkcji – Medium.

Jeśli mnie pamięć nie myli, to prace nad tą grą rozpoczęły się w okolicach 2012 roku. Czyli w czasach, kiedy Bloober Team nie miał zbyt ciekawego portfolio. Później nastąpiło przejęcie pracowników z upadającego studia Reality Pump i w Krakowie zaczęły powstawać dobre gry. Wystarczy wspomnieć Layers of Fear czy świetnego Observera, a także naszą recenzję Layers of Fear 2. Teraz spółka skupia się na kolejnej produkcji.

Okazuje się, że Medium, które miało pierwotnie trafić do sprzedaży w roku 2018, ma mieć premierę dwa lata później. Studio nie podało jednak dokładnej daty. Co więcej, gra miała trafić na PC, PlayStation 4 i Xboksa One, ale i to mogło ulec zmianie. Jest to związane z komunikatem spółki, w którym pada dość niejednoznaczne sformułowanie:

Premiera gry jest bezpośrednio powiązana z premierami konsol nowej generacji, na które gra jest projektowana

Nie dość, że Bloober Team niejako zdradza daty premier nowej generacji konsol, to jeszcze informuje, że Medium jest na nie projektowane. Czy przez to gra nie trafi na PlayStation 4 i Xboksa One? Nie wiadomo, ale raczej ciężko zrezygnować z ponad 100 milionów potencjalnych odbiorców. Wysłałem do studia pytania w tej sprawie, jak tylko otrzymam odpowiedź, aktualizuję tekst. Rafał Basaj nie rozwiewa moich wątpliwości:

„Zdecydowanie myślimy już o konsolach przyszłej generacji, wszystko bowiem wskazuje na to, że są one tuż za rogiem. Nie jest to jednak jednoznaczne z wykluczeniem platform obecnej generacji. Wszelkie informacje na temat gry będziemy podawać w nadchodzących miesiącach.” – mówi Rafał Basaj, Brand Manager, Bloober Team SA.

Niestety jedyne co wiadomo o Medium, to ciekawe rozwiązanie w postaci grania równocześnie na podzielonym na dwie części ekranie.

Medium
Medium

Comments

comments