Warszawskie studio zaliczyło zdecydowanie najlepszy rok w swojej historii. Nie tylko dzięki sprzedaży Frostpunka.
O ile wczoraj tematem dnia był CD Projekt, dzisiaj jest to 11 bit Studios. Spółka podała właśnie dane finansowe za zeszły rok, które pokazują, że te 12 miesięcy było wybitnie udanym okresem. Można powiedzieć, że żaden wcześniejszy rok nie był chociaż w połowie tak obfity w sukcesy co zeszły. O liczbach sprzedanych egzemplarzy Frostpunka i This War of Mine pisał już Michał. Polecam również jego wpis dot. przyszłych projektów studia, które już są w produkcji.
Na tym jednak nie koniec newsów z podsumowania roku i konferencji, która odbyła się dzisiaj z tej okazji. Poniżej możecie znaleźć najważniejsze informacje, którymi pochwaliło się 11 bit Studios. Można z nich dowiedzieć się więcej o kondycji finansowej spółki, sprzedaży pozostałych gier z portfolio i planach na rozwój działu wydawniczego.
- O sukcesach zeszłego roku najlepiej świadczą liczby – 82 mln zł przychodu (19 mln zł w 2017 roku) oraz 37,5 mln zł zysku netto (3,5 mln zł w 2017 roku, w rekordowych pod tym względem 2016 roku było to 12,9 mln zł).
- Do tej pory 11 bit Studios sprzedało 10 mln kopii swoich gier.
- Tworzenie gier multiplatformowych nowym strategicznym celem spółki.
- Frostpunk otrzyma season pass oraz kilka płatnych dodatków. Na razie bez informacji dot. wersji konsolowej.
- Mocnym elementem finansów spółki staje się dział wydawniczy. Idzie na tyle dobrze, że obecnie spółka poszukuje większe projekty, z budżetem rzędu 5 mln zł (dotychczas limitem było 2 mln zł). Umowy na dwa takie tytuły już zostały podpisane. Zapowiedź pierwszego jeszcze w tym roku.
- Największym sukcesem działu wydawniczego był Moonlighter, który kupiło w zeszłym roku 500 tysięcy osób. Sam Switch to 140 tysięcy sprzedanych egzemplarzy.
- Spółka bardzo mocno liczy na Children of Morta. Będzie to pierwsza gra, którą 11 bit Studios od razu wyda na kilka platform.
- Niedawno wydany port Beat Cop na urządzenia mobilne zwrócił się w ciągu tygodnia.