Na przygodówkę Weakless pierwszy raz trafiłem przy okazji 1. edycji programu akceleracyjnego ARP Games, później widziałem ją także na targach gamescom w Kolonii. Zainteresowała mnie ciekawym pomysłem oraz ładnym wykonaniem, co teraz zostało też docenione w Pekinie.
Produkcja Cubeish Games i Punk Notion otrzymała nagrodę w kategorii Game Design podczas 13. edycji festiwalu China International Student Animation Festival Aniwow w stolicy Chin. Pomysł na grę pojawił się ponad rok temu w głowach kompozytorki Agnieszki Wlazły i graficzki Ani Kowalczyk, studentek Uniwersytetu Śląskiego, choć nad Weakless pracuje zespół od 5 do 8 osób, w zależności od etapu produkcji.
„To strasznie miłe. Kiedy zaczynałyśmy obmyślać projekt, nie sądziłyśmy, że dotrzemy z nim tak daleko. To, gdzie teraz jesteśmy to zasługa całego zespołu i to, że ktoś docenia naszą pracę jest dla nas niesamowicie motywujące” – mówi Ania Kowalczyk.
Dwójka wspierających się bohaterów – Ślepy i Głuchy – musi ściśle współpracować, by poradzić sobie z przeszkodami na które natrafią podczas wędrówki w dół wielkiego drzewa. Jak wskazują nazwy protagonistów, jeden jest oczami a drugi uszami duetu, dzięki czemu wzajemnie się uzupełniają.
W trakcie festiwalu Aniwow w Pekinie, ARP Games zaprezentowało w sumie cztery polskie gry. Prócz wspomnianego Weakless, także Lumberhill (studio 2BIGO), In&Out (UnderDogz) oraz White Peony (Pilow Talk).
Weakless ma trafić na PC w nieokreślonym terminie 2019 roku. Poniżej znajdziecie kilka najnowszych obrazków, które dostałem bezpośrednio od twórców. Na konkrety – w tym gameplay – niestety musimy jeszcze poczekać.