Dokładnie dwa lata temu podbój Internetu rozpoczęła Graczpospolita. Na luzie, hobbystycznie, bez ciśnienia na kilki i reklamy. Mamy teraz kolejną okazję do celebracji i podsumowań.

Urodziny to czas świętowania. Jeśli macie dla nas jakieś prezenty to z grzeczności nie odmówimy ich przyjęcia. Sami jednak wykorzystamy tę uroczystą okazję do małego podsumowania ostatnich 12 miesięcy. A działo się sporo. Biorąc jednak pod uwagę nasze ambicje i plany, za rok w podobnym tekście będziemy mogli wymienić znacznie więcej osiągnięć.

Zanim jednak zaczniemy podsumowanie, to musimy podziękować polskim twórcom, którzy zawsze dzielą się informacjami i grami. To po części dla Was rozwijamy ten projekt i bez Was nie miałby on sensu. Dziękujemy, bo czujemy, że z Waszą pomocą tworzymy wyjątkowe miejsce w polskim Internecie. Na pewno takie, na które zasługuje polski gamedev.

Nasza nagroda na targach PGA

Po raz pierwszy udało się nam wręczyć nagrodę Graczpospolitej na dużej imprezie branżowej. W czasie ostatniej edycji Poznań Game Arena przyznaliśmy specjalną statuetkę dla najlepszej rodzimej produkcji prezentowanej na targach. Wygrał Ruiner od Reikon Games. Zaskoczenia nie było, w końcu to genialna gra, którą uwielbiamy w naszej małej redakcji. Już wiemy, że nagroda na zeszłorocznym PGA nie będzie jedyną, którą wręczymy. Na razie jednak wstrzymamy się z ogłoszeniami.

Najlepsza polska gra targów PGA

Branża docenia nasz profesjonalizm

Efektem naszej pracy i profesjonalizmu jest znakomity odzew m.in. od firm, studiów i spółek związanych z polską branżą game dev. Zapraszają nas do siebie, przesyłają wstępne wersje gier, proszą o wywiady, doceniają nas. Do tego nasz cytat znalazł się na okładce polskiego pudełkowego wydania Shadow Warriora 2 czy zostaliśmy zaproszeni przez Krajową Izbę Producentów Audiowizualnych oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego na konferencję Game Story II, z której to pisaliśmy dla nich relację. A to tylko część osiągnięć. Członkowie naszej redakcji zasiadają w kapitułach najważniejszych branżowych konkursów – od warszawskiego Pixel Heaven, przez poznańskie PGA, po krakowskie Digital Dragons. W tej ostatniej konferencji, Michał Król został w tym roku przewodniczącym jury największego w Polsce konkursu Indie Showcase dla gier niezależnych. Całkiem nieźle jak na małą redakcję. A będzie jeszcze lepiej. Na koniec dodajmy, że Mateusz jest członkiem redakcji portalu gram.pl, a Michał promuje polskie gry na łamach miesięcznika PSX Extreme i Polskiego Radia Szczecin.

Poszerzenie składu

Graczpospolita od początku była projektem głównie dwóch osób – Michała Króla i Mateusza Mucharzewskiego, ale nie oznacza to, że jesteśmy zamknięci na współpracę z innymi ludźmi. Zwłaszcza, jak chciał z nami pracować ktoś, kto polski gamedev zna i ceni równie mocno co my. Kuba Wójcik jest więc z nami od kilku miesięcy i od czasu do czasu wspiera swoimi tekstami. Podsyła ciekawe informacje oraz dzięki działalności w Fundacji Indie Games Polska bywa na wielu zagranicznych imprezach, gdzie polskie gry walczą o swoją uwagę w świecie. Zmiany redakcyjne na innych portalach są normą, ale w tym przypadku należy to uznać za znaczące wzmocnienie. No i przede wszystkim Kuba to od lat nasz dobry kumpel.

Graczpospolita w innych mediach

Dzięki temu, że mamy zaufanych informatorów, staramy się wyszukiwać i pozyskiwać informacje, a twórcy darzą nas bardzo dużym zaufaniem, cytaty z naszych tekstów pojawiają się w wielu ogólnopolskich mediach. Od Onetu, Wirtualnej Polski czy Interii, po największe portale związane z grami: m.in. Gry-Online, PPE, Polygamia i Eurogamer, po filmowe, technologiczne, blogi, na ekonomicznych portalach i forach kończąc – tu mamy chociażby Bankier, Forbes, Stockwatch. Trzeba też wspomnieć o publikowaniu naszych informacji na łamach mediów społecznościowych i stronach internetowych projektów należących do m.in. Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego czy Agencji Rozwoju Przemysłu. Ile to dla nas znaczy, nie trzeba pisać.

Przyszłość

Chcielibyśmy znać przyszłość, zwłaszcza numery w totka, ale tak łatwo nie będzie. Obiecujemy jednak, że zadbamy, by Graczpospolita nadal była ważnym, opiniotwórczym miejscem, gdzie znajdziecie najwięcej interesujących informacji o polskiej branży gier. Do zobaczenia w sieci i na najważniejszych targach w Polsce – Michał, Mateusz i Jakub.

10 tekstów, które najchętniej czytaliście w ostatnim roku

  1. Wiedźmin 3: Dziki Gon odpalony w 8K. Jak to wygląda…
  2. Pierwsza część This War of Mine: Stories. To opowieść o ojcu chroniącym córkę
  3. Polskie gry na PGA. Absolutny rekord rodzimego gamedevu
  4. Polskie gry które zobaczymy na targach Gamescom 2017
  5. Polskie gry na Switcha [SPIS]
  6. Producent Lords of the Fallen zwolniony z CI Games. Dołącza do twórców Ancestors
  7. Świat ocenia – Observer
  8. Wiedźmin 3 i Dying Light wśród najlepiej zarabiających gier na Steamie
  9. Polscy twórcy wybrali najlepszą w 2017 i najbardziej oczekiwaną grę 2018
  10. Wczorajsza premiera Get Even może wiele kosztować The Farm 51

Comments

comments