Roczne wyniki finansowe 11 bit Studios pokazują, że 2016 rok był świetny okresem dla spółki, nawet mimo zamknięcia GamesRepublic (niedługo ma dojść do sprzedaży platformy) oraz braku nowych premier. W 2017 roku ma się dziać jeszcze więcej.
W 2016 roku 11 bit Studios zanotowało 27,02 mln zł przychodów, co pozwoliło wypracować zysk na poziomie 12,93 mln zł. Obecnie w kasie spółki jest niespełna 30 mln zł gotówki. Liczby są oczywiście wyraźnie lepsze niż przed rokiem.
Taki rezultat udało się osiągnąć dzięki temu, że 11 bit nie tylko potrafi robić dobry gry, ale i je sprzedawać. W 2016 roku znowu dużo zarobiło This War of Mine, głównie dzięki wejściu na rynek chiński. Tutaj szczególnie opłaciła się współpraca z lokalnym gigantem, firmą Tencent. Jednocześnie studio zwiększyło nakłady na produkcję gier, co buduje bardzo pozytywny wizerunek fundamentów spółki. Przychody i zyski rosną mimo braku nowych gier i większych inwestycji, a więc w 2017 roku, wraz z nowymi tytułami, sytuacja finansowa powinna być jeszcze lepsza. Plany wyglądają obiecująco.
Studio
Obecnie 11 bit chce się skupić na czterech segmentach. Pierwszym jest This War of Mine. Gra ciągle jest rozwijana i niedługo powinniśmy zobaczyć coś nowego z nią związanego. Nie liczcie jednak na kontynuację, ponieważ ta obecnie nie powstaje. Dalej jest Frostpunk. Goście piątkowej konferencji mogli zobaczyć nowe, krótkie wideo prezentujące coś związanego z grą. Nas niestety nie zaproszono, a więc nie możemy podzielić się wrażeniami. Za około 2 tygodnie wszystko ma być jednak udostępnione publicznie. Potwierdzono również premierę w tym roku. Na E3 Frostpunk ma być prezentowany dziennikarzom, nieco później (pewnie Gamescom) gracze sami będą mogli sprawdzić o co w niej chodzi.
Oprócz tego powstaje kolejny produkcja, nad którą opiekę sprawuje Artur Ganszyniec, scenarzysta i designer pierwszego Wiedźmina. Ostatnie lata spędził w ATGames, gdzie tworzył Another Case Solved i serię Puzzle Craft. O istnieniu tego projektu wiadomo od dawna i na konferencji usłyszeliśmy tylko, że będzie on wielkości Frostpunka. Na koniec czwarty filar studia, czyli dział B+R – prace badawczo-rozwojowe. Na razie dopiero jest on tworzony, a więc przedstawiciel 11 bit nie chciał nic więcej zdradzić.
Wydawnictwo
Dział wydawniczy w 2016 roku ciężko pracował, aby wyniki było widać w 2017 roku. Za nami już premiera Beat Cop od Pixel Crow. W drugim kwartale wyjdzie Tower 57, a w trzecim lub czwartym Moonlighter. Oprócz tego podpisane są umowy na dwa kolejne projekty – jeden z Portugalii, drugi USA i Iranu. Szkoda, że nie są to polskie produkcje.