Za nami bardzo udana konferencja 11 bit studios podsumowująca ostatni rok. W tym newsie mamy dla was ostatnią porcję nowinek prosto z tej prezentacji.
Dzisiaj Michał pisał już o dalszych losach Industrial. Chyba jeszcze nie było gry, o której tyle mówiło się przed jej oficjalną zapowiedzią. Oprócz tego możecie przeczytać o The Little Ones na PC i mobilki oraz współpracy 11 bit z Platige Image (BTW, w czwartek będziemy mieli dla was ciekawe informacje o tej spółce). To jednak nie wszystko co warszawski deweloper powiedział dzisiejszego dnia.
11 bit Publishing
Dział wydawniczy o nazwie Launchpad przechodzi do historii, teraz 11 bit korzystać będzie ze zdecydowanie bardziej standardowej nazwy swojego działu wydawniczego. W najbliższym czasie (tj. przełom kwietnia i maja) czeka nas zapowiedź drugiego po strategii SPACECOM projektu, którego 11 bit będzie wydawcą. Więcej informacji pojawi się na PAX East w Bostonie. Premiera na przełomie III i IV kwartału. Być może jeszcze w tym roku zagramy w kolejną produkcję, ale w tym przypadku obsuwa na 2017 rok jest całkiem możliwa.
Babel
Studio testuje nowe narzędzie przeznaczone dla społeczności skupionej wokół swoich gier. Babel pozwoli fanom na tworzenie różnych wersji językowych. Deweloper zapewne liczy, że gracze sami odwalą za niego część pracy, co pozwoli na zwiększenie sprzedaży na niektórych rynkach. Pomysł ciekawy, w końcu żadne studio nie lokalizuje gry na każdy możliwy język, bo to się po prostu nie opłaca. Współpraca ze społecznością może rozwiązać ten problem.
Zyski
Kasy w 11 bit nie brakuje. Aktualnie studio ma prawie 23 mln złotych gotówki. W samym 2015 roku przychody wyniosły 23,17 mln złotych, a zysk 13,76 mln złotych. To oczywiście wyniki o kilkadziesiąt procent lepsze niż w 2014 roku.
Jako ciekawostkę napiszę, że dzisiaj akcje 11 bit na giełdzie leciały na pysk aż o 8,9%. Fajne newsy fajnymi newsami, ale przesunięcie premiery Industrial ma jednak zdecydowanie większe znaczenie.