Apocalipsis – poradnik do osiągnięć/trofeów na PC

Producent: Punch Punk Games
Wydawca: Klabater
Data premiery: 2018-03-01 (PC)

Wskazówki:

Trudność trofeów/osiągnięć: 2/10
Liczba trofeów/osiągnięć offline: PC – 15 szt.
Liczba trofeów/osiągnięć online: 0 szt.
Czas potrzebny do calaka: 3-4 godziny
Grę trzeba ukończyć co najmniej: 2 razy
Trofea /osiągnięcia możliwe do pominięcia: tak
Możliwość powrotu do wybranego poziomu: tak
Poziom trudności wpływa na trofea/osiągnięcia: brak

Zdobycie calaka jest proste i szybkie. Przejście gry bez podpowiedzi to 2-3 godziny zabawy. W każdej chwili można wrócić do wybranego poziomu, co znacznie ułatwia zdobycie wszystkiego. Apocalipsis posiada dwa zakończenia, więc koniecznie sprawdź The End? i True Ending. Poniżej znajduje się spis poziomów z zaznaczonymi osiągnięciami/trofeami do zdobycia.


W Apocalipsis są 23 poziomy, które na potrzeby poradnika nazwaliśmy samodzielnie. Nie są to nazwy od twórców. Zaznaczyliśmy też miejsca, gdzie można zdobyć osiągnięcia/trofea.

1. Początek
2. Dom z pentagramem – Magic
3. Wejście do zamku
4. Kat
5. Działo – Soldier
6. Ostrzał – Evasion, Absinthium
7. Ryba – Absinthium
8. Statek
9. Gwiazdy – Astronomer
10. Armata na statku – Cannoneer
11. Kraken pod wodą – Diver
12. Tratwa
13. Plaża
14. Komary – Tower of Hanoi, Absinthium
15. Wioska – Absinthium
16. Krowa
17. Wejście do podziemi – Stonemason,
18. Przeprawa łodzią – Angel of Death,
19. Pająk – Absinthium
20. Organy – Behemoth, Chopin, Absinthium
21. Wąż – God of snakes,
22. Klepsydra
23. Ołtarz – The End?, True Ending,


Magic
Perform the Ritual

Do zdobycia na poziomie nr 2 – Dom z pentagramem. Nie do pominięcia.


Soldier
Never miss your target

Do zdobycia na poziomie nr 5 – Działo. Zbierz dwa pergaminy z ziemi i powieś na ścianie. Zmieniając symbole na tablicy sterującej, ustaw działo maksymalnie po lewej stronie. Na prawej stronie tablicy ustaw 15 stopni i strzel używając dźwigni. Przesuń działo o jedną pozycję w prawo, ustaw 55 stopni i strzel. Kolejny raz w prawo, 35 stopni, strzał. Trzeba to zrobić bezbłędnie za jednym podejściem. W razie niepowodzenia wejdź do menu i wybierz ponownie poziom poprzez funkcję mapy.


Evasion
Dodge All Cannonballs

Do zdobycia na poziomie nr 6 – Ostrzał. Zadanie polega na przebiegnięciu do końca w prawo, nie będąc ani razu trafionym. Trzeba w odpowiednim momencie wydawać komendę biegu. Trzeba tego dokonać za jednym podejściem. W razie niepowodzenia wejdź do menu i wybierz ponownie poziom poprzez funkcję mapy.


Astronomer
Follow the Stars

Do zdobycia na poziomie nr 9 – Gwiazdy. Po umyciu pokładu pojawi się rysunek gwiazdozbioru, który przy pomocy teleskopu trzeba odnaleźć na niebie. Następnie na tablicy po prawej stronie statku należy wprowadzić widoczne na konstelacji symbole. Zagadka polega na tym, by w górnym rzędzie użyć odpowiednich symboli, a w dolnym ich lustrzane odbicie.


Cannoneer
Kill the Kraken with one shot

Do zdobycia na poziomie nr 10 – Armata na statku. Trzeba pokonać Krakena jednym strzałem z armaty. Na początku użyj dzwona po prawej i stań koło armaty. Wezwany strażnik pójdzie do dzwonu, a ty w tym czasie zejdź piętro niżej i weź lont ze skrzyni przy której stał. Następnie idź na sam dół i weź kulę armatnią, która leży na stosie po lewej stronie. Weź ją do ręki i użyj na beczce ze smołą, która jest przy schodach na tym samym poziomie statku. Idź piętro wyżej i użyj jej ponownie, tym razem na czarnej kupce szkła/gwoździ. Weź też stempel (długi kij), który leży na półce na ścianie. Idź do armaty, użyj na jej lufie stempla i włóż kulę. Użyj dźwigni, by armata podjechała w lewo. Gdy to zrobi, na tyle armaty umieść lont. Działo wystrzeli i trafi Krakena.


Diver
Escape the Kraken untouched

Do zdobycia na poziomie nr 11 – Kraken pod wodą. Należy uciec Krakenowi, nie będąc złapanym lub trafionym. Ucieczka składa się z trzech faz. Unikanie złapania przez mackę Krakena, uciekanie przed spadającymi odłamkami łodzi i trzecia  – połączenie dwóch pierwszych. Trzeba tego dokonać za jednym podejściem. W razie niepowodzenia wejdź do menu i wybierz ponownie poziom poprzez funkcję mapy.


Tower of Hanoi
Master the puzzle

Do zdobycia na poziomie nr 14 – Komary. Trzeba rozwiązać puzzle znajdujące się na końcu po lewej. Polega ono na przełożeniu krążków z lewego palika na prawy. Kolejność ruchów (1 – najmniejszy krążek, 4- największy, L – lewy palik, Ś – środkowy palik, P – prawy palik):

1Ś, 2P, 1P, 3S, 1L, 2Ś, 1Ś, 4P, 1P, 2L, 1L, 3P, 1Ś, 2P, 1P


Stonemason
Make no mistake when fixing the relief

Do zdobycia na poziomie nr 17 – Wejście do podziemi. Po wykonaniu zagadki z koszami, akcją z sowami, będzie trzeba ułożyć płaskorzeźbę z 4 części leżących na ziemi. Należy wykonać to bezbłędnie. W razie niepowodzenia wejdź do menu i wybierz ponownie poziom poprzez funkcję mapy.

1 część od prawej – lewy dolny róg płaskorzeźby
2 część od prawej – prawy górny róg płaskorzeźby
3 część od prawej – środek góra płaskorzeźby
4 część od prawej – prawy dolny róg płaskorzeźby


Angel of Death
Get to the other side

Do zdobycia na poziomie nr 18 – Przeprawa łodzią. Ze stojącej łodzi weź fiolkę, przez grotę wejdź do góry i weź monety z symbolami leżące po lewej. Zejdź na dół, podejdź do kobiety i daj jej fiolkę.


Behemoth – Ukryte osiągnięcie / Easter egg
O Father O Satan O Sun!

Jest to Easter egg, który można odkryć na poziomie nr 20 – Organy. Będąc na wprost organów i wciśnij białe klawisze: licząc od prawej 10, 6, 7 i 10. Gdy wykonasz to dość szybko, odegrany zostanie instrumentalna wersja utworu Behemotha – „O Father O Satan O Sun!”.


Chopin
Master the keys

Do zdobycia na poziomie nr 20 – Organy. Po naprawieniu organów (z przodu trzeba włożyć dwie części, z tyłu dwie czaszki) i mechanizmu (z tyłu „poduszka” i trąbka”), naciśnij poduszkę. Stojąc z tyłu organów zobaczysz, że melodia składa się z czterech dźwięków. Idź do klawiatury z przodu i wciśnij białe klawisze: licząc od prawej 7, 2, 4 i 9.

Widok na tył organ:


God of snakes
Solve the teeth problem first try

Do zdobycia na poziomie nr 21 – Wąż. Po ułożeniu puzzla i złożeniu wagi (białe jajo po lewej, dwa czarne po prawej) należy rozwiązać zagadkę z zębami węża. Trzeba je uruchamiać w konkretnej kolejności:  nr 12, 11, 1, 2, 3, 4, 10, 9, 6, 5, 7 i 8. Trzeba to zrobić bezbłędnie. W razie niepowodzenia wejdź do menu i wybierz ponownie poziom poprzez funkcję mapy.


The End?
Finish the game

Przejdź całą grę, bez zebrania wszystkich liści piołunu. Patrz też True Ending.

Film zawiera zakończenie gry [SPOILER]


True Ending
Break the mirror

Zbierz wszystkie liście piołunu i zagraj raz jeszcze w ostatni poziom nr 23 – Ołtarz. Gdy na ołtarzu położysz wszystkie składniki, dorzuć jeszcze piołun, który pojawi się w kieszeni bohatera. Lokalizacje piołunu – patrz Absinthium.

Film zawiera zakończenie gry [SPOILER]


Absinthium
Gather artemisia

Zbierz wszystkie 6 liści piołunu. Nie są jakoś szczególnie poukrywane, więc należy tylko dobrze się rozglądać. Są one potrzebne do drugiego – pozytywnego – zakończenia gry. Można je znaleźć na poziomach:

6. Ostrzał – Po dojściu do końca w prawo, zejdź po schodach i idź w lewo. Przy piątym licząc od prawej filarze.
7. Ryba – Po lewej stronie od stosu ryb.
14. Komary – Po lewej stronie jednej z wystających z ziemi skał (tam gdzie na szczycie są niedostępne worki).
15. Wioska – Przy drzewie na wyschniętej ziemi po lewej.
19. Pająk – Po lewej stronie w pomieszczeniu z pająkiem.
20. Organy – Po prawej stronie na tyłach organów.


 

Comments

comments

Jedna odpowiedź