Podczas Good Games Expo w Nadarzynie pod Warszawą rozmawialiśmy z prezesem studia QubicGames. W luźnej rozmowie zdradził nam plany spółki na najbliższe miesiące.

Prezes zarządu spółki Jakub Pieczykolan był gościem dwóch paneli dyskusyjnych, które prowadziliśmy wraz z Mateuszem, a firma miała swoje stoisko na terenie imprezy. Od słowa do słowa i dowiedzieliśmy się, że studio aktualnie pracuje nad czterema projektami.

Robonauts to kosmiczna strzelanina 2D, w której wcielimy się w małego robota operującego wielkimi pukawkami. Premiera wersji mobilnej ma nastąpić do końca tego roku, na pecety w pierwszym kwartale 2017 r., a w planach jest także debiut na PlayStation 4.

robonauts

Znana z konsol Nintendo zręcznościowa gra Air Race Speed zostanie przeniesiona na kolejne platformy. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku pojawi się na przenośnej konsoli PlayStation Vita oraz na systemy mobilne iOS i Android w modelu Free2Play.

Runner Geki Yaba Runner miał premierę w 2013 r. i w lipcu tego roku szturmem zdobył listę najczęściej pobieranych gier w Japonii w dystrybucji elektronicznej na Nintendo 3DS. Tym razem studio QubicGames planuje odświeżenie tej pozycji i wydanie jej na PlayStation Vitę i PC jako Geki Yaba Runner DX. W porównaniu do pierwowzoru rozgrywka będzie trzy razy dłuższa, grafika zyska nową jakość a poziomy bardziej urozmaicony design. Daty premiery jeszcze nieustalono.

Kolejną pozycją nad która pracuje QubicGames jest Shadow. Zręcznościowa gra platformowa w klimatach mrocznej bajki. Tytuł będzie wydany na konsole i pecety, lecz nadal nie znamy zbyt wielu szczegółów. Shadow skończył fazę projektowania, a debiut planowany jest na trzeci kwartał 2017 roku.

shadow

Na koniec rozmowy z prezesem zarządu spółki, Jakub Pieczykolan zdradził nam, że „intensywnie myśli o Nintendo NX i chciałby zrobić grę na tę platformę”. Problemem jest to, że nikt nie zna jej specyfikacji, o dev kitach potrzebnych przy produkcji nie wspominając.

QubicGames może nie jest spółką szerzej znaną graczom, ale jak widać nie stanowi to problemu nad produkcją kolejnych, dobrze sprzedających się gier.

Comments

comments