Inner Chains studia Telepath’s Tree zachwycało grafiką, ale niestety gameplay’owo czegoś brakowało i sprzedaż była fatalna. Mam nadzieję, że inaczej będzie z Unholy, nową grą Tomasza Strzałkowskiego.
Strzałkowski to znane nazwisko w polskim gamedevie. Pracował przy Painkillerze i Bulletstormie w People Can Fly, pomagał przy Gears of War, jego umiejętności znane są też w Platige Image. Zresztą przed premierą jego gry Inner Chains zrobiłem z nim bardzo ciekawy wywiad. Lecz niestety tytuł ten nie sprzedał się najlepiej.
Okazuje się, że czasy studia Telepath’s Tree to już przeszłość. Tomasz Strzałkowski pracuje teraz nad grą Unholy, pierwszoosobowym horrorem z elementami skradania, a robi to jako dyrektor kreatywny oraz szef studia Duality. Zresztą wystarczy rzut oka na grafiki, by zobaczyć charakterystyczny styl artysty.
W Unholy wcielimy się w Saidah, matkę poszukującą uprowadzonego dziecka na odludnej, umierającej i opanowanej przez reżim kast planecie. Przeniesiemy się na mroczne ulice Last City, miasta będącego domem dla ostatnich przedstawicieli rodzaju ludzkiego. Metropolia podzielona jest na kasty, a mieszkańców opanowuje strach przed byciem zauważonym, zabitym przez tajemniczą plagę czy złapaniem przez maniaków lub tajemniczej bestii, które nocą przemierzają ulice.
Każde wyzwanie w grze można wykonać na kilka sposobów, od otwartej walki po ciche przemierzanie ulicami miasta. Jako wyrzutek i poszukiwana osoba możesz wykorzystać system kastowy i podszywać się pod innych członków społeczeństwa. Ale wszystko ma swoją cenę. Trzeba dbać nie tylko o zdrowie fizyczne, ale też psychiczne. Dając się ponieść szaleństwu ciężko przewidzieć konsekwencje.
Unholy na razie zapowiedziane jest na komputery PC, a premiera przewidziana jest na rok 2019. Wydawcą będzie spółka Madmind, w której 78% udziałów ma PlayWay. Zresztą podobnie jest ze studiem Duality Studio, w którym PW ma 50% udziałów.