Poznaliśmy już tegorocznych zwycięzców nagród Digital Dragons Awards, ale krakowska impreza to przede wszystkim wielkie święto twórców niezależnych. A wyniki w konkursie Indie Showcase okazały się dość zaskakujące.

Jury w składzie Maciej Miąsik (studio Pixel Crow), Michał Madej (CD Projekt RED), Jacek Głowacki (Techland), Artur Maksara (Flying Wild Hog), Paweł Miechowski (11 bit studios) i Jakub Wójcik (serwis 1ndie World) miało w sumie przechlapane. Blisko 70 gier do ogrania i ocenienia w dwa dni. Tym co się interesują naszą branżą lub czytają Graczpospolitą 😉 na szczęście wiele tytułów jest już znanych.

10 tysięcy złotych i Oculus Rift za pierwsze miejsce piechotą nie chodzi, ale na szczęście wszystkie studia, które zostały zakwalifikowane do Indie Showcase w tym roku otrzymały też Oculus Gear VR. Walka była zacięta, bo dobrych gier było całkiem sporo, mimo że osobiście oddzieliłbym produkcje związane z wirtualną rzeczywistością – może za rok.

Co ciekawe i moim zdaniem słuszne, jury doceniło, ale nie przyznało nagród chyba najlepszym produkcjom prezentowanym podczas Indie Showcase na Digital Dragons. Chodzi o artystyczny i emocjonalny Bound (studio Plastic) i niesamowite Seven: The Days Long Gone (studio Fool’s Theory). Sprawa jest prosta – Bound to gra wspierana przez Sony, a dokładniej Santa Monica Studio, a Seven ma mocne plecy od wydawcy/współtwórców IMGN.pro. Przy takich zawodnikach, dwuosobowe teamy robiące gry po godzinach szkoły/pracy po prostu nie miałyby szans.

Każdy miał swoich faworytów, jury także, bo wyborem zwycięzcy byli zaskoczeni chyba wszyscy. Lecz wystarczyło zagrać w 911 Operator od studia Jutsu Games, by zobaczyć ile pracy i pasji włożyli w tę produkcję. Jest to gra o zarządzaniu miejskimi służbami – policją, pogotowiem czy strażą pożarną, gdzie wcielamy się w operatora centrali. Brzmi banalnie, ale wciąga jak diabli.

Indie Showcase na Digital Dragons:
1 miejsce: 911 Operator – studio Jutsu Games
2 miejsce: Crush Your Enemies – studio Vile Monarch
3 miejsce: Book of Demons – studio Thing Trunk

Poza tym po raz pierwszy zorganizowano internetowe głosowanie społeczności i w tej kategorii wygrała gra Out of Reach od studia Space Boat Studios.

Mam nadzieję, że konkurs Indie Showcase na Digital Dragons będzie się rozrastał i doczekamy się np. kategorii dedykowanej technologi VR. Patrząc na tegoroczną liczbę produkcji przeznaczonych wirtualnej rzeczywistości, jest to naturalna kolej rzeczy.

Comments

comments