Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego uznaje rozwój sektorów kreatywnych za ważne zadanie. Firmy i spółki mogą się starać o dofinansowanie i właśnie dowiedzieliśmy się kto, na co i ile pieniędzy otrzyma.

W programie chodzi o rozwój polskich sektorów kultury i kreatywnych oraz wzmacnianie ich konkurencyjności. Zwłaszcza na terenie Unii Europejskiej, ale także poza jej granicami.  przyznał dotacje w ramach programu „Rozwój sektorów kreatywnych”, a wsparcie finansowe otrzymały 23 projekty związane z polskimi grami, na kwotę blisko 1 miliona 230 tysięcy złotych. Pod uwagę brana była ocena wartości organizacyjnej, merytorycznej i strategicznej.

Dwa projekty wsparte największą pulą pieniędzy należą do Fundacji Indie Games Polska. Jak wiemy, od dawna zajmują się szeroko rozumianą promocją polskich gier na terenie Polski i za granicą. W sumie 290 tysięcy złotych przeznaczone będzie na centrum kompetencji oraz zarządzania projektami edukacyjnymi i promocyjnymi dla sektora niezależnych twórców gier wideo oraz promocję polskich twórców i gier wideo na PAX West w Seattle. Zresztą pomoc w wystawianiu na targach rodzimych produkcji jest kontynuacją tego, co już wcześniej robili. Znajdziemy także wnioski alias.net – w sumie ponad 156 000 złotych – na konferencję Game Industry Conference 2017 i polskie stoiska narodowe na targach Gamescom 2017 i Tokyo Game Show 2017. Czyli znów promocja a nie przejadanie pieniędzy.

Dalej znajdziemy CDP.pl i ich markę wydawniczą Klabater –  90 tys. zł na promocję na targach Gamescom oraz PAX. Jest też Pixel Heaven 2017, Szkoła Letnia Scenariuszy Gier Komputerowych czy historie sukcesów polskich twórców i producentów aplikacji i gier mobilnych. Jest tego sporo, ale z opublikowanej listy wniosków można dowiedzieć się ciekawych na temat powstających i jeszcze niezapowiedzianych gier.

Anshar Studios będzie tworzył grę „Gamedec: The Story”, Teyon grę fabularną VR „Zagubiony w przestworzach”, Maciej Miąsik (studio Pixel Crow) projekt „Mechanik”, Crunching Koalas – „Breaking Point”, CDP.pl symulator budowy i zarządzania średniowieczną gospodą „Tawerna”, Lichthund – survivalowo-podróżniczą grę w świecie inspirowanym tradycją i kulturą ludową XIX-wiecznej Polski, Telehorse – „Steampunk Band”, Bulbware – „Dark Street”, Carbon Studio – „Hussarion” VR, a Marcin Makaj (The Moonwalls) – prototyp przygodówki promującej polską pop-kulturę i myśl technologiczną XX wieku. Ufff. Oczywiście szczegółów brak, ale już zaatakowałem twórców z prośbą o więcej informacji.

Ciekawie jest też wśród projektów, które nie otrzymały dofinansowania. Pytanie, czy zgłoszone gry bez wsparcia finansowego, finalnie powstaną. Cherrypick Games zgłosiło projetk „Memory Friends”, Crunching Koalas – „Scramble”, GlobalFun – O”EDEN. Secrets of Biosphere” i „AMAZONS. The Kingdom of Arcadia”, Insane Code – „Pilot – Lost in time”, Jujubee – „Negocjator”, Kinguin Poland – „Kinguin’s Quest”, Monster Couch – „Noc Kupały” na VR oraz symulator statku kosmicznych przemytników, Nitreal – „59 Minutes”, Poligon studio – „Pakt – Lublin 1617”, USoftware – „Grey Skies”, a Wastelands Interactive – „Underworld”.

Sporo tego. Osobiście nie jestem zwolennikiem rozdawania pieniędzy na produkcję, wolę by środki były przeznaczone na promocję polskich gier na ogólnoświatowych targach. No, ale jak dają, to nie brać?

Projekty związane z grami, które dostały dofinansowanie:

200 000 zł – Indie Games Polska – Centrum kompetencji oraz zarządzania projektami edukacyjnymi i promocyjnymi dla sektora niezależnych twórców gier wideo.
90 000 zł – Indie Games Polska – Promocja polskich twórców i gier wideo na PAX West w Seattle.
90 000 zł – CDP.pl – Promocja marki Klabater – polskiego wydawcy gier wideo na targach Gamescom oraz PAX.
78 080 zł – alias.net Jędrzej Marszałkowski – Blok wykładów eksperckich na Game Industry Conference 2017.
78 400 zł – alias.net Jędrzej Marszałkowski – Polskie stoiska narodowe na targach Gamescom 2017 i Tokyo Game Show 2017.
74 775 zł – Fundacja Culture Shock – Historie sukcesów polskich twórców i producentów aplikacji mobilnych i gier mobilnych.
58 831 zł – Stowarzyszenie Willa Decjusza – Write the Game – Szkoła Letnia Scenariuszy Gier Komputerowych.
52 364 zł – Teyon – Promocja gier video produkowanych przez firmę Teyon na rynku międzynarodowym poprzez udział w targach branżowych.
52 000 zł – Idea Ahead – 5. edycja Pixel Heaven 2017 – rozwój największego w Polsce spotkania twórców gier wideo.
37 500 zł – Anshar Studios – Stworzenie prototypu gry video „Gamedec: The Story”.
37 500 zł – Bloober Team – Rozwój nowej gry firmy Bloober Team S. A. w celu pozyskania inwestora do wdrożenia produktu na rynek.
35 000 zł – GameKraft – Projekt i produkcja prototypu gry „Search Wars”.
35 000 zł – Teyon – Prototyp gry fabularnej FPX „Zagubiony w przestworzach” dla platform wirtualnej rzeczywistości.
35 000 zł – MIASIK.BIZ (Maciej Miąsik) – Wsparcie tworzenia prototypu gry wideo Mechanik.
35 000 zł – Crunching Koalas – Stworzenie prototypu gry komputerowej o roboczym tytule „Breaking Point”.
35 000 zł – CDP.pl – Wykonanie prototypu gry komputerowej „Tawerna” – symulatora budowy i zarządzania średniowieczną gospodą.
33 880 zł – Lichthund – Prototyp gry surwiwalowo-podróżniczej w świecie inspirowanym tradycją i kulturą ludową XIX-wiecznej Polski.
33 516 zł – Telehorse – Prototyp gry: Steampunk Band.
32 305 zł – Bulbware – Dark Street.
29 250 zł – Carbon Studio – Hussarion – prototyp gry sterowanej za pomocą gestów pod gogle wirtualnej rzeczywistości.
25 000 zł – Juggler Games – Promocja Juggler Games Sp. z o.o. w kraju i zagranicą w związku z wydaniem pierwszego tytuły studia Juggler Games.
25 000 zł – Marcin Makaj (The Moonwalls) – Prototyp innowacyjnej gry przygodowej promującej polską pop-kulturę i myśl technologiczną XX wieku.
25 000 zł – Telehorse – Telehorse sp. z o.o. – rozwój eksportu.

Projekty związane z grami, które nie dostały dofinansowania:

Art Fraction Foundation – Przygotowanie i rozwój platformy GAMEIN.CITY.
Awesome Games Studio – Promowanie gier wideo wydawanych przez Awesome Games Studio Sp. z o. o. na rynkach światowych.
Cherrypick Games – Memory Friends Prototype.
Cherrypick Games – Promocja gry MyHospital na targach i konferencjach międzynarodowych.
Cmoar Studio – Ekspansja na rynki międzynarodowe gry „The Karters” poprzez udział w branżowych targach zagranicznych Gamescom 2017.
Crunching Koalas – Prototyp gry Scramble.
Eerie Forest Studio Szymon Chlewicki – Pomoc przy stworzeniu gry komputerowej o nazwie roboczej Thea2. Kontynuacji bardzo udanej i nietypowej strategi.
Eerie Forest Studio Szymon Chlewicki – Wsparcie eksporctu gry komputerowej o nazwie roboczej Thea2. Kontynuacji bardzo udanej i nietypowej strategi.
Fuero Games – Promocja gier studia Fuero Games na targach Game Developers Conference w San Francisco w 2017 roku.
Fundacja na rzecz wspierania nowych mediów i rozwoju e-sportu „ostatni poziom” – „Click’n’Play” – Międzynarodowa Konferencja Producentów Gier Komputerowych.
GDS Marcin Celarek – Warsztaty dla projektantów gier – Game Design Workshops.
GlobalFun – Opracowanie protypu gry „EDEN. Secrets of Biosphere”.
GlobalFun – Opracowanie protypu gry „AMAZONS. The Kingdom of Arcadia”.
Grantomat – Rozwój firmy Grantomat w sektorze gier video poprzez stworzenie prototypu gry na urządzenia VR.
Insane Code – Pilot – Lost in time.
Jujubee – Stworzenie prototypu gry wideo „Negocjator”.
Jujubee – Promocja marki Jujubee S.A oraz gier spółki w ramach udziału w targach branżowych.
Kinguin Poland – Stworzenie prototypu gry komputerowej o roboczym tytule „Kinguin’s Quest”.
Monster Couch – Prototyp gry dla wielu graczy. Noc Kupały z wykorzystaniem VR.
Monster Couch – Prototyp gry dla wielu graczy będącej symulatorem statku kosmicznych przemytników z wykorzystaniem mechaniki zdrajcy.
My Next Games – Rozbudowa Prototyp gry Soulblight o warstwe narracyjną obrazującej proces moralnej degradacji człowieka.
Mystery Lab – Rozwój prototypu gry na platformy staconarne.
Nitreal – Stworzenie prototypu eksperymentalnej, nieliniowej gry fabularnej o kodowej nazwie „59 Minutes”.
Poligon studio – Prototyp gry „Pakt – Lublin 1617”.
Red Zero Games – Tworzenie prototypu gry wideo mające na celu pozyskanie inwestora finansującego finalną wersję gry.
The House of Fables – Wsparcie rozwoju produktu Firmy „The House of Fables” Robaszyński-Janiec spółka jawna.
Telepaths Tree – Inner Chains – promocja gry oraz wspieranie jej eksportu.
Telepaths Tree – Inner Chains – wykonanie animowanego intra do gry.
USoftware – Prototyp Grey Skies.
Wastelands Interactive – Stworzenie prototypu gry video (Underworld) dedykowanej dla komputerów PC z gatunku Roguelike / Dungeon Crawler.
Wastelands Interactive – Promocja oraz utrwalanie wizerunku gry, symulatora profesjonalnej kuchni i gotowania o nazwie roboczej Cooking Simulator.
Viking Potatoes – Rozwój prototypu gry 8Suns w kierunku usług sieciowych z perspektywą skutecznej monetyzacji gry.

Comments

comments

85 komentarzy