Krakowskie studio wrzuca wyższy bieg i stawia na jeszcze większe produkcje.
Bloober Team przedstawił swój plan rozwoju na najbliższe lata. Nowa strategia stoi pod znakiem zwiększania skali. Studio postanowiło skończyć ze średniej wielkości grami i od teraz będzie tworzyć produkcje z segmentu AAA. Licząca 110 pracowników ekipa ma realizować dwa projekty jednocześnie. Do tego dalej rozwijane mają być już znane IP. Mniejsze tytuły z nimi związane mają być realizowane przez zewnętrznych partnerów.
Czym będą te nowe gry AAA? Studio nie chce się już ograniczać do horrorów psychologicznych i planuje zdobyć pozycję lidera w całym segmencie gier grozy. Jednocześnie większa skala ma oznaczać większą filmowość. Zapewni ją więcej akcji oraz zmiana perspektywy na TPP. Wszystkie obecnie realizowane projekty wpisują się w ten plan.
Aktualnie Bloober Team pracuje nad grą MEDIUM, która pojawi się na konsolach nowej generacji. W tym przypadku pojawiła się jedna nowa informacja – znany od lat tytuł jest roboczy i finalny produkt będzie nazywał się nieco inaczej. Oprócz tego Bloober Team realizuje projekt osadzony w uniwersum Observer. Jedno i drugie ma mieć premierę w tym roku. Oprócz tego studio ma jeszcze jedną niespodziankę na 2020 rok.
Bloober Team szuka obecnie nowych rozwiązań związanych z pozyskiwaniem finansowania. Spółka rozważa głównie znalezienie partnera branżowego oraz M&A (Mergers & Acquisitions, czyli fuzje i przejęcia). Możliwy jest również skup akcji własnych i przeniesienie notowań na rynek główny GPW. Niewielkie są za to szanse na nową emisję akcji.