Twórcy z żywieckiego studia Delirma wybrali sobie interesującą niszę. Pracują nad dwiema grami, w których bohater jest księdzem.

Priest Simulator to gra FPP, która ma oferować rozbudowany system reputacji i wyborów moralnych. Twórcy podkreślają, że produkcja nie będzie „naruszać tematów tabu”, lecz skupi się na zwyczajnym życiu księdza pokazanym w oryginalnej konwencji. O jakie tematy tabu chodzi? Nie mam pojęcia.

„W naszej nowej grze będzie można poczuć się jak ksiądz, najbardziej uprzywilejowana osoba we wsi. Stawiamy na otwarty świat, w którym główna ścieżka fabularna będzie przeplatać się z intrygującymi zadaniami pobocznymi. Nie zabraknie standardowych aktywności – np. odprawiania kazań, kolęd czy udzielania sakramentów, ale pojawią się też bardziej nietypowe czynności w rodzaju egzorcyzmów i walk z demonami” – mówi Michał Jod, jeden z twórców nowej gry.

Zebrane od wiernych fundusze będzie można przeznaczyć na ulepszenia samochodu czy modernizację podniszczonego kościoła. Z ciekawszych rzeczy jest zakup broni potrzebnej do walki z demonami ciemności czy budowa podziemnego laboratorium, gdzie ksiądz będzie przygotowywał mieszanki kadzideł czy wody święconej.

System reputacji ściśle wiąże się z podejmowaniem moralnych wyborów, które wpłyną nie tylko na ludzi, ale też na umiejętności księdza.

„Życie to sztuka wybierania mniejszego zła. Tak będzie także w naszej grze. Jeśli mieszkaniec poprosi nas o pomoc, to oczywiście będziemy mogli jej udzielić, ale gra zaoferuje też alternatywy mniej korzystne dla potrzebującego. Zabijemy diabła i dostaniemy od zleceniodawcy kopertę z nagrodą, albo pozwolimy demonowi odejść i otrzymamy umiejętność związaną z czarną magią” – wyjaśnia Michał Jod.

Priest Simulator ma trafić na Steama dokładnie 25 grudnia, czyli… w Boże Narodzenie. Poprzez kontrowersję do większego odbiorcy?

Drugą grą przygotowywaną przez studio Delirma jest Faither, skupiająca się na życiu egzorcysty. Znałem ją wcześniej pod tytułem Priest i mam dziwne wrażenie, że wcześnie obie produkcje miały być jednym. W Faither gracz będzie się mierzył z serią demonicznych opętań w tajemniczej wiosce. Walka ze złem będzie wymagać odpowiedniego zarządzania ekwipunkiem, modlitwami i wytrzymałością, ale dalej jest jeszcze lepiej. Będą „cztery szkoły rozwoju egzorcysty: klasyczna, magiczna, technologiczna oraz barbarzyńska”, a za HQ będzie robiła plebania.

Faither ma mieć premierę 6 czerwca 2019 roku, ale już teraz słabo to widzę. Wystarczy zobaczyć dostępny na Steamie trailer. Gra wygląda po prostu słabo.

Comments

comments