Carrion będzie krwawe. Krwawe i brutalne. Rozczłonkowywanie, wyrywanie głów z kręgosłupem ala Mortal Kombat, zabawa martwymi ciałami… Zainteresowani? Bo ja tak.

Część załogi odpowiedzialnej z równie krwawego Butchera (studio Transhuman Design) założyła Phobia Game Studio. I pod tą marka ogłosili, że pracują nad odwróconym horrorem Carrion. Oznacza to tyle, że zamiast być wspaniałym bohaterem ratującym świat, wcielamy się w krwawo-galaretowanego potwora, który na nich poluje. Brutalnie wyrzyna jednego po drugim.

Pomysł jest prosty i doskonały zarazem. Miliony razy wcielaliśmy się w bohaterów ratujących w pojedynkę świat, wybijających biedne i „bezbronne” monstra z innych wymiarów. Teraz przyszedł czas na zemstę. Jako czerwony galaretowany obcy będziemy polować na uciekających bohaterów i bronić się przed robotami. W jaki sposób? Czym chata bogata. Chwytanie, rzucanie, rozbijanie, rozrywanie. Jest krwawo i brutalnie.

Zapytałem twórców, skąd pomysł na taką grę i co dalej z Transhuman Design.

„Carriona robimy jako Phobia Game Studio. Butcherowym teamem założyliśmy własne studio, niezależne od Transhuman Design. Przy czym od razu uprzedzam pytanie – z THD i Michałem Marcinkowskim wciąż jesteśmy w dobrych stosunkach, po prostu postanowiliśmy robić Carriona na własną rękę. Zasadniczo Sebastian Krośkiewicz (lead dev, design, programming, art) zaczął się bawić fizyką potwora zainspirowanego The Thing i wrzucać regularnie gify na Twittera. Odzew był zaskakująco dobry, więc postanowiliśmy pociągnąć pomysł” – mówi game/level designer Krzysztof Chomicki.

Blob-zabójca może przeciskać się przez najmniejsze szpary, wspinać się i docierać w niedostępne obszary. Co więcej, potrafi dzielić się na dwie części, co daje nowe możliwości. Trzeba np. przytrzymać dźwignię automatycznie zamykającej się bramy – jedna część to robi, druga „biegnie” na drugą stronę.

Twórcy przedstawili też kilkuminutowe nagranie z rozgrywki wersji pre-alpha. Polecam, bo czegoś takiego jeszcze nie widzieliśmy. Carrion trafi na komputery PC, lecz daty premiery jeszcze nie znamy.

Phobia Game Studio to aktualnie trzy osoby: Krzysztof Chomicki (game/level designer), Sebastian Krośkiewicz (lead dev, design, programming, art) i Maciej Niedzielski (music/sound design). Jest jeszcze Cris Velasco, który zrobił muzykę do teasera i może będzie pracował przy pełnej grze.

Comments

comments