Polskie gry po raz kolejny ruszyły w świat. Tym razem podbijają największe miasto w Chinach – Szanghaj.
Za wyjazd rodzimych producentów na ChinaJoy 2017 odpowiada m.in. Fundacja Indie Games Polska, która od dawna promuje polskie produkcje w kraju i na świecie. Przy okazji wizyty w Chinach doszło do trzech ważnych wydarzeń. W konsulacie RP w Szanghaju odbyło się wydarzenie „Poland meets China”, zostało podpisane porozumienie o współpracy Fundacji Indie Games Polska i China Indie Game Alliance, a rodzimy gry zaprezentowano na targach ChinaJoy 2017.
Więcej na ten temat napisze nasz specjalny wysłannik Jakub Wójcik, który jest na miejscu w Chinach. Ja tylko wymienię gry, które zostały zaprezentowane na ChinaJoy, a było tego dość sporo, bo 14 studiów zaprezentowało tam wiele swoich gier. A dlaczego Chiny zapytacie. Ano dlatego, że to największy rynek gier na świecie. Wg analityków Newzoo jest to ponad pół miliarda graczy i generowany przez nich przychód w wysokości 27,5 mld dolarów. Dla porównania, amerykański rynek to 160 mln graczy i 25 mld zielonych prezydentów przychodu, a Unia Europejska – w całości – to niestety miejsce trzecie.
Część z tych produkcji, a w sumie będzie ich więcej, zobaczymy zapewne na zbliżających się targach Gamescom w Kolonii. Te odbędą się już 22-26 sierpnia. My tam będziemy, zagramy i o polskich grach dla Was napiszemy.