Podczas Good Games Expo w Nadarzynie pod Warszawą rozmawialiśmy z prezesem studia QubicGames. W luźnej rozmowie zdradził nam plany spółki na najbliższe miesiące.
Prezes zarządu spółki Jakub Pieczykolan był gościem dwóch paneli dyskusyjnych, które prowadziliśmy wraz z Mateuszem, a firma miała swoje stoisko na terenie imprezy. Od słowa do słowa i dowiedzieliśmy się, że studio aktualnie pracuje nad czterema projektami.
Robonauts to kosmiczna strzelanina 2D, w której wcielimy się w małego robota operującego wielkimi pukawkami. Premiera wersji mobilnej ma nastąpić do końca tego roku, na pecety w pierwszym kwartale 2017 r., a w planach jest także debiut na PlayStation 4.
Znana z konsol Nintendo zręcznościowa gra Air Race Speed zostanie przeniesiona na kolejne platformy. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku pojawi się na przenośnej konsoli PlayStation Vita oraz na systemy mobilne iOS i Android w modelu Free2Play.
Runner Geki Yaba Runner miał premierę w 2013 r. i w lipcu tego roku szturmem zdobył listę najczęściej pobieranych gier w Japonii w dystrybucji elektronicznej na Nintendo 3DS. Tym razem studio QubicGames planuje odświeżenie tej pozycji i wydanie jej na PlayStation Vitę i PC jako Geki Yaba Runner DX. W porównaniu do pierwowzoru rozgrywka będzie trzy razy dłuższa, grafika zyska nową jakość a poziomy bardziej urozmaicony design. Daty premiery jeszcze nieustalono.
Kolejną pozycją nad która pracuje QubicGames jest Shadow. Zręcznościowa gra platformowa w klimatach mrocznej bajki. Tytuł będzie wydany na konsole i pecety, lecz nadal nie znamy zbyt wielu szczegółów. Shadow skończył fazę projektowania, a debiut planowany jest na trzeci kwartał 2017 roku.
Na koniec rozmowy z prezesem zarządu spółki, Jakub Pieczykolan zdradził nam, że „intensywnie myśli o Nintendo NX i chciałby zrobić grę na tę platformę”. Problemem jest to, że nikt nie zna jej specyfikacji, o dev kitach potrzebnych przy produkcji nie wspominając.
QubicGames może nie jest spółką szerzej znaną graczom, ale jak widać nie stanowi to problemu nad produkcją kolejnych, dobrze sprzedających się gier.