9 miesięcy temu polski (i chyba nie tylko) internet zelektryzował jeden wpis „People Can Fly is Back„. Od tego czasu o warszawskim studiu było dość cicho. Aż do teraz.

People Can Fly po ponad półtora roku istnienia pod marką Epic Games Polska odzyskało swoją niezależność i zapowiedziało że pracuje nad własnym projektem, który powstanie – co oczywiste – na silniku Unreal Engine 4. I to wszystko. Żadnych szczegółów. Tak było w czerwcu 2015 roku.

Jakiś czas temu zauważyłem, że warszawska ekipa szuka nowych pracowników. Wśród wymagań im stawianym były m.in. takie, że mają mieć doświadczenie w tworzeniu gier na PC i konsole oraz zawierającymi multiplayer. Potwierdził to w rozmowie z Graczpospolitą Sebastian Wojciechowski, dyrektor People Can Fly:

„Niestety nie możemy zdradzić nic poza jednym – pracujemy nad AAA shooterem, na nowym IP. Z punktu widzenia naszego doświadczenia kontynuujemy to, co robimy najlepiej.”

A co robią najlepiej? Właśnie FPS-y, w końcu na koncie mają gry z serii Painkiller, Gears of War czy Bulletstorma. Prace nad nowym IP – czyli zupełnie nową grą – oznaczają, że nie jest to kontynuacja Bulletstorma, do którego prawa nadal posiada warszawskie studio. A więc jest nadzieja. Na przyszłość. Dla tych co nie są zorientowani, gry AAA to takie produkcje, które mają duże budżety na produkcję i promocję.

Analizując dalej ogłoszenia o pracę doszedłem do wniosku, że People Can Fly tworzy aktualnie nie jeden, a dwa projekty. Ku mojemu zaskoczeniu, potwierdził to Wojciechowski.

„Mogę potwierdzić, że pracujemy poza tym nad jeszcze jednym, mniejszym projektem.” – mówi Sebastian Wojciechowski, dyrektor People Can Fly.

Co to jest, dowiemy się w przyszłości, bo na razie studio nie chce zdradzić nawet strzępka tajemnicy. W ogłoszeniach pojawiają się też takie nazwy jak „humanoid”, „stworzenie” i „maszyna”, więc puszczając wodze fantazji mogę strzelać, że klimat którejś z gier ociera się o steampunk, cyberpunk lub też postapo. Ale to daleko idące wnioski, więc na ich potwierdzenie musimy poczekać do oficjalnego ogłoszenia od People Can Fly.

Zdjęcie pochodzi ze strony peoplecanfly.com.

Comments

comments

3 komentarze

  1. People Can Fly otwiera dwa nowe studia | Graczpospolita.pl

    […] W roku 2015 studio odzyskało niezależność i łącznie z warszawskim oddziałem, w People Can Fly pracuje ponad 150 osób. Aktualnie tworzą strzelaninę segmentu AAA, które jako nowe IP opracowują dla wydawcy Square Enix. Wiemy też, że od 2016 pracują też nad jeszcze jednym, mniejszym projektem. […]