Wartość producentów gier wideo notowanych na polskiej giełdzie pokazuje sumę kapitalizacji wszystkich spółek. Obecnie wynosi ona prawie 30 mld zł.

Ile warta jest polska branża gier wideo? Tego nie wiemy, ponieważ poza giełdą znajduje się sporo dużych producentów, których wartość na pewno jest liczona w setkach milionów, a niekiedy nawet miliardach złotych. Mimo wszystko około 30 spółek gamingowych notowanych na rodzimym parkiecie dość dobre pokazuje, jak wielkie pieniądze znajdują się w branży.

Obecnie wartość wszystkich rodzimych producentów gier wideo notowanych na giełdzie wynosi ponad 32,3 mld złotych. To mniej więcej tyle, ile majątku łącznie posiada trzech najbogatszych Polaków. Nie jest tajemnicą, że zdecydowanie największy udział w całej kwocie ma CD Projekt, którego kapitalizacja wynosi 26,8,7 mld zł. Potem długo, długo nic. Numer dwa na liście, czyli PlayWay, wyceniany jest obecnie na 1,577 mld zł. Pełne zestawienie poniżej. Pod nim omówienie obu giełd.

Poniższa tabela zawiera dane zebrane 1 stycznia 2020 roku (wartość Q1 2020) oraz 13 października 2019 roku (wartość Q3 2019). Kolejna aktualizacja w pierwszych dniach kwietnia.

Wartość polskich producentów gier wideo

SPÓŁKAGIEŁDAWARTOŚĆ RYNKOWA Q3 2019WARTOŚĆ RYNKOWA Q1 2020
RAZEM27 669 600 000 ZŁ32 328 514 000 ZŁ
CD ProjektGPW22 780 000 00026 865 500 000
PlayWayGPW1 247 000 0001 577 000 000
Ten Square GamesGPW1 083 000 0001 433 766 000
11 bit StudiosGPW869 000 000914 879 000
The Farm 51NewConnect178 600 000145 600 000
CI GamesGPW163 000 000135 870 000
Forever EntertainmentNewConnect126 200 000126 480 000
Creepy JarNewConnect140 300 000122 298 000
Bloober TeamNewConnect106 900 000106 214 000
Ultimate GamesGPW97 000 000102 089 000
BoomBitGPW138 000 00086 022 000
Movie GamesNewConnect90 000 00085 427 000
One More LevelNewConnect62 000 00066 360 000
Varsav Game StudiosNewConnect88 400 00052 731 000
ECC GamesNewConnect62 700 00051 288 000
Arts AllianceNewConnect68 100 00050 960 000
KlabaterNewConnect21 900 00042 181 000
Vivid GamesGPW36 800 00036 822 000
Artifex MundiGPW38 600 00034 977 000
CreativeForge GamesNewConnect34 900 00034 564 000
Cherrypick GamesNewConnect31 200 00033 574 000
Carbon StudioNewConnect30 000 00028 274 000
QubicGamesNewConnect28 900 00027 987 000
JujubeeNewConnect9 300 00022 075 000
No Gravity GamesNewConnect17 000 00020 881 000
SonkaNewConnect18 000 00020 385 000
Draw DistanceNewConnect18 400 00019 405 000
The DustNewConnect14 200 00018 130 000
T-BullGPW21 700 00016 384 000
MoonlitNewConnect25 200 00016 000 000
7LevelsNewConnect14 000 00011 400 000
Drageus GamesNewConnect-10 500 000
Art Games StudioNewConnect11 500 0008 800 000
Prime Bit GamesNewConnect5 400 0005 744 000
Red Dev StudiosNewConnect7 200 0004 983 000
Huckleberry GamesNewConnect2 200 0001 964 000

Wartość spółek gamingowych notowanych na GPW

Zdecydowanie największą wartość ze wszystkich spółek notowanych na GPW ma CD Projekt. O tym powiedziano już tyle, że warto w tym momencie spojrzeć nieco niżej. Obecnie jedyne dwie spółki, którym również udało się przekroczyć magiczną barierę 1 mld zł kapitalizacji, to PlayWay i Ten Square Games. Dotrzymać im kroku próbuje 11 bit Studios, które od dłuższego czasu stara się osiągnąć ten psychologiczny poziom.

Niżej jedyna spółka, która systematycznie zwiększa swoją kapitalizację to Ultimate Games. Pozostali, tj. Vivid Games, Artifex Mundi, CI Games czy T-Bull, od dłuższego czasu tracą wycenę. W przyszłości na pewno wartość wszystkich spółek gamingowych notowanych na GPW będą zwiększać ekipy przenoszące swoje notowania z rynku NewConnect.


Wartość spółek gamingowych notowanych na NewConnect

O ile na GPW „magiczną” barierą jest miliard złotych kapitalizacji, na NewConnect jest to 100 mln zł. Taką wartość osiągnęło The Farm 51, Creepy Jar, Forever Entertainment oraz Bloober Team. Blisko jest równie Movie Games.

Notowania spółek z rynku NewConnect wiążą się z większą zmiennością, a więc na liście regularnie może dochodzić do zmian. Trzeba też pamiętać o tym, że w wielu przypadkach wycena wynika z oczekiwań związanych z nadchodzącymi premierami. Tak można tłumaczyć relatywnie dużą kapitalizację The Farm 51 (zbliżający się debiut Chernobylite) czy One More Level (ogłoszenie Ghostrunner).

Comments

comments