Szczecińskie studio Exor od dawna pracuje nad swoją najnowszą grą, łączącą budowanie bazy, survival, slashera i strzelankę. Miała wyjść na PC, PlayStation 4 i Xboksa One, ale te plany uległy sporej zmianie.

Jak się dowiedziałem, problemem jest wydajność aktualnych konsol od Sony i Microsoftu, gdyż w The Riftbreaker ma spore wymagania. Chodzi konkretnie o liczbę przeciwników, którzy atakują główną bohaterkę – Ashley S. Nowak. Jako, że jej mecha-skafander o nazwie Mr Riggs ma bardzo dużą odporność i siłę rażenia, wrogowie muszą nacierać hordami. I mówię tu o gromadach rzędu kilkuset sztuk, a to wymaga odpowiedniej mocy sprzętu. W tym miejscu pojawiają się schody, bo dobry pecet sobie z tym poradzi, ale nie konsole obecnej generacji. Zresztą koniecznie zobaczcie to wideo.

Niedawno spotkałem się z ekipą Exor Studios i problemy te potwierdzili mi szefowie studia – Wojciech Lekki i Paweł Lekki. Doświadczenie, jakie zdobyli na świetnym X-Morph: Defense, gdzie także pojawia się wiele jednostek, i równie udanym Zombie Driver, dało im umiejętności radzenia sobie z tego typu problemami. Jednak w przypadku The Riftbreakera zmieniły się priorytety. Z korzyścią dla graczy.

The Riftbreaker na PlayStation 5 i Xbox Series X

„The Riftbreaker jest tworzony w pierwszej kolejności z myślą o platformie PC i chcemy w pełni czerpać z tego, na co pozwala nam współczesny sprzęt. Premiera gry w naturalny sposób zbiega się z ukazaniem się nowej generacji konsol. Przeniesienie Riftbreakera na nowe konsole powinno być raczej bezproblemowe. Jeżeli chodzi o obecną generację konsol, to port na te platformy na pewno wymagałby pewnych poświęceń w stosunku do wersji PC i nad tym musimy się jeszcze głęboko zastanowić. – powiedział mi Paweł Lekki, COO w Exor Studios.

Problemy z wydajnością brzmią znajomo, w końcu Cyberpunk 2077 też to dotyczy i sięgają po pomoc z zewnątrz.

Twórcy z Exor Studios aktualnie skupiają się na tym, żeby The Riftbreaker działał znakomicie na PC oraz – o czym do tej pory twórcy nie mówili – konsolach kolejnej generacji. Nie wymienili ich z nazwy, ale wiadomo,że chodzi o PlayStation 5 i Xboksa Series X. To są priorytety.

The Riftbreaker ma mieć premierę na PC w 2020 roku (dodajcie do swoich list na Steamie), kolejne są wersje na PlayStation 5 i Xboksa Series X.

Jest to kolejna polska produkcja zapowiedziana na nową generację konsol, zresztą zobaczcie sami:

POLSKIE GRY NA PLAYSTATION 5
POLSKIE GRY NA XBOX SERIES X

Comments

comments