Po nie do końca udanej (pod względem sprzedażowym) premierze Phantom Doctrine, studio przeszło mnóstwo zmian. Znamy ich szczegóły.
Po dawnym obrazie spółki nie ma już śladu. Teraz CreativeForge Games to zupełnie nowa ekipa i strategia, która jest dobrze znana osobom zainteresowanym grupą kapitałową PlayWay. CreativeForge dzisiaj ogłosiło, że zamierza w jakimś stopniu kopiować model biznesowy jednego ze swoich właścicieli. Dowód? Obecnie ekipa pracuje nad aż 14 grami! Na razie jednak tylko jedna z nich weszła do etapu pełnej produkcji. Budżet ma się zamknąć w kwocie 200 tysięcy złotych, a czas realizacji projektu to 12 miesięcy.
CreativeForge stawia więc ma tworzenie wielu gier, testowanie pomysłów i realizację tylko najbardziej obiecujących koncepcji. Ma w tym pomóc PlayWay – jego doświadczenie, wsparcie marketingowe czy zespół testerów. Spółka-matka dostarczy również kilka tytułów do powstającego pionu wydawniczego. CreativeForge nie zamyka się jednak na produkcje z zewnątrz i obecnie negocjuje współpracę związaną z trzema grami. Wszystkie produkcje, własne oraz innych ekip, mają się kręcić wokół tematyki taktycznej i strategicznej.
Na koniec pozostaje aktywne wykorzystywanie posiadanego majątku. Spółka jako największy wymienia grę Hard West. W planach są dalsze porty na konsole, mobilki czy tworzenie gier planszowych. CreativeForge planuje również sprzedanie części swojego majątku, o ile będzie to dla spółki opłacalne.