Po grubo ponad dwóch latach ciszy odezwał się do mnie Tomasz Ostafin, a moje serce zabiło szybciej. A to dlatego, że jako studio Petums jest odpowiedzialny za grę Papetura.
Cała produkcja jest stworzona z papieru. Świat oraz postacie zostały wykonane z pomocą kleju i skalpela, wycięte i przeniesione na ekran komputera, a wrażenie jest niesamowite. Tworzenie jest bardzo pracochłonne, na drodze twórcy stanęło wiele przeszkód i od dawna o Papeturze było bardzo cicho. Przecież pierwszy raz pisałem o niej w grudniu 2014 roku, a rozgrywkę z dema nagrałem dwa miesiące później. Co do nakładu pracy, to koniecznie zobaczcie wideo Making of, które znajduje się pod trailerem.
No i kilka dni temu dostałem wiadomość:
„Papetura właśnie dostała stronkę na Steamie i prosi bardzo o wishlisty! Ale to nie wszystko, gdyż ukochany kompozytor Tomáš Dvořák dołączył do zespołu, zrobiliśmy już razem nowy trailer or making-of. Ale to też nie wszystko, gierka wychodzi w 2019 roku.” – napisał mi Tomasz Ostafin.
Jeśli ktoś nie kojarzy, to Tomáš Dvořák jest czeskim kompozytorem i producentem, znanym także jako Floex. Najbardziej znany jest z muzyki stworzonej do gier z serii Samorost i Machinarium od studia Amanita Design. Czyli człowiek, który w niesamowity sposób potrafi przenieść wyjątkowy klimat do świata gry.
A w ogóle o czym jest ta przygodówka?:
„Samotna istota o imieniu Pape mieszka z dala od reszty świata w więzieniu będącym kwiatem. Pewnego dnia ucieka i znajduje małą Turę, magiczną istotę, którą się zaopiekuje. Razem zmierzą się z ciemnością, ogniem i potworami, które będą próbowały spalić ich ukochany papierowy świat.„
Poczytajcie też moje poprzednie testy o Papeturze i szykujcie się na premierę. Bo ta nastąpi jeszcze w 2019 roku na PC i Maca. Tomasz myśli też o przeniesieniu jej na konsole. A tymczasem koniecznie dodajcie ją do wishlisty na Steamie.