Ale co to to Vile Monarch? – zapytacie. Ano grupa pozytywnych wariatów, mających na koncie bezbłędnie cudowną i humorystyczną „strategię jedno przyciskową” Crush Your Enemies oraz „symulator wrzut” Oh…Sir!! The Insult Simulator.
Co więcej, warszawska załoga nadal chce obrażać i pracuje nad Oh…Sir! The Hollywood Roast. Ale to nadal nie wszystko. Jak zdradził mi Grzesiek Mazur z Vile Monarch, mają jeszcze ambitniejsze plany, w związku z tym szukają „wyskillowanych” ludzi. Takich rzeźników gamedevu.
„Pracujemy nad strategią ekonomiczną 3D. To nasz największy projekt do tej pory, taki na ok. 12 osób w teamie. Bierzemy się za bary z nowym dla nas gatunkiem, ale ta strategia nie będzie kolejną nudną strategią. Konkretny poważny temat z realnego świata, który nigdy jeszcze nie był pokazany w grach z odpowiednią powagą i wnikliwością. Strasznie się cieszymy tą grą. Planujemy premierę w 2018 roku.” – powiedział Grzesiek Mazur.
Ekipa ma już wydawcę, ale nie zdradzają kto nim jest. Stawiam na 11 bit studios. Dlaczego? Do Vile Monarch dołączył ostatnio Adam Kozłowski (jako 3D art lead), czyli połowa składu studia Pixel Crow. Ci ostatni wypuścili niedawno genialnego Beat Copa, przy którym współpracowali z… 11 bit studios, który jest też wydawcą gry. Trybiki zaskoczyły.
Wiem też, że Vile Monarch postanowiło zrobić konsolowy port jednej ze swoich gier. Zapytałem więc o konkrety.
„Mogę zdradzić tyle, że dwa porty ogłosimy na początku maja i tych akurat nie robimy sami, tylko zgadaliśmy się ze znajomą firmą. Jedna gra na dwie platformy.”
Brzmi niby tajemniczo, ale wystarczy prosta dedukcja. Jakie dwie platformy konsolowe przychodzą Wam w pierwszej kolejności na myśl? No właśnie – PlayStation 4 i Xbox One. Dalej. Vile Monarch jest z Warszawy, a że świat w gamedevie jest mały, to przeniesieniem gry na pewno zajmuje się studio Crunching Koalas. Raz – znają się, dwa – koale mają na koncie konsolowy port świetnego shoot’em upa Sky Force: Anniversary (od gliwickiego Infinite Dreams), ostatnio zrobili też Lichtspeer na Vitę (od studia Lichthund) i pracują nad przeniesieniem rzeźnickiego Butchera na PS4 i XO (od Transhuman Design). Nie ma chyba aktualnie lepszych fachowców na naszym rynku od tego typu ciężkiej roboty. A o jaką grę chodzi? Oczywiście Oh…Sir!! The Insult Simulator, który okazał się sporym sukcesem na Steamie i w sumie nie ma się co dziwić. Tego jednak mi Grzesiek nie potwierdził. Choć w Crush Your Enemies na konsoli też bym pyknął.
A Vile Monarch wciąż szukają specjalistów, by odpalać kolejne projekty, więc o szalonej warszawskiej ekipie na pewno jeszcze nie raz usłyszymy. Tak, jeśli macie umiejętności i chęci to śmiało możecie do nich wbijać. Z CV i skrzynką browara 😉