Jaki jest najbardziej oczywisty kierunek rozwoju polskiego studia ze sporą ilością gotówki? Oczywiście dział wydawniczy. Bloober Team nie wyłamuje się z tego schematu.

Krakowskie studio właśnie ogłosiło, że otwiera nową spółkę – Feardemic. Skupi się ona na działalności wydawniczej mocno wpisującej się w model działania samego dewelopera, czyli horrory. Pierwszy projekt w portfolio to sfinansowane na Kickstarterze (prawie 170 tysięcy dolarów) Perception. Za produkcję odpowiada amerykańskie studio The Deep End Games. W tej malutkiej ekipie rolę dyrektora kreatywnego pełni Bill Gardner, wcześniej designer w Irrational Games (12 lat stażu).

Jeszcze wcale nie tak damo temu za sprawą Basement Crawl Bloober Team było sporym pośmiewiskiem, a teraz wyda grę jednego z twórców serii BioShock. Sytuacja potrafi się zmienić o 180 stopni w bardzo krótkim czasie. Co ciekawe, Bill Gardner to nie jedyna osoba w teamie, która ma w portfolio tę markę.

Perception to dosyć unikatowy pod względem stylistyki tytuł. Gameplay z kolei przypomina mi nieco Layers of Fear.

Bloober Team chce zdominować rynek horrorów. Oprócz Perception (PC i konsole) na wydanie czeka jeszcze Observer, który ma się pojawić w czerwcu. Trwają również prace nad Scopophobia i Medium, którego pierwszy epizod ma się wreszcie pojawić na przełomie 2017 i 2018 roku.

 

Comments

comments